معاون دوم پارلمان افغانستان:

جنگ‌های داخلی افغانستان مانع برگزاری انتخابات است

معاون دوم پارلمان افغانستان گفت: حکومت افغانستان به دلیل آتش گسترده جنگ‌های داخلی قادر به برگزاری انتخابات جدید نیست.

جنگ‌های داخلی افغانستان مانع برگزاری انتخابات استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نشست «بررسی گفتمان‌های جاری در تحولات سیاسی -اجتماعی افغانستان» روز گذشته با حضور نعمت الله غفاری معاون دوم پارلمان افغانستان در استان قم برگزار شد. 

در این نشست که به همت دانشجويان و طلاب افغانستانی در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی برگزار شد استاد غفاری در آغاز به بیان چالش های موجود در داخل کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: در حال حاضر افغانستان با مسایل داخلی متعددی دست به گریبان است که در این بین میتوان به عدم باور به نظام مردم سالار در برخی از مناطق اشاره کرد و متاسفانه مردم کاملا اعتمادشان به رهبران حکومت را از دست داده اند. 

این نماینده مردم هلمند در پارلمان افغانستان در ادامه به وجود تعصبات قومی، زبانی و سیاسی در بین مردم و مسئولین حکومتی اشاره کرد و افزود: یکی دیگر از مسائلی که گریبان گیر دولت و ملت جمهوری اسلامی افغانستان است معضل تعصبات و تبعیض های موجود در جامعه است به شکلی که در بین رهبران حکومت وحدت ملی اين مساله را به عینه می توان مشاهده کرد. 

غفاری در ادامه حوادث اخیر چون حادثه تروریستی دهمزنگ پرداخت و اذعان داشت: در حال حاضر پوياترین قشر علمی و سیاسی در افغانستان جوانان شیعه افغانستان هستند که در تمامی صحنه های علمی سیاسی و مدنی حضور چشمگیر و موثری دارند. 

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه افرادی از بیرون این مجموعه با سواستفاده از مولفه ها و مظاهر اسلامی در دموکراسی باعث جهت گیری های خاص در بین این افراد می شوند که در نهايت منجر به وقوع حادثه ای تاسف بار دهمزنگ می شود که در آن تعداد زیادی از جوانان پویا و اساتید دانشگاه را از دست دادیم. 

معاون دوم پارلمان افغانستان در پایان به غیر قانونی بودن پارلمان کنونی اشاره ای کرد و بیان داشت: با فرارسیدن سال پیش رو دو سال از مهلت فعالیت قانونی مجلس می گذرد و این در حالی است که هیچ صحبتی از انتخابات جدید در بین مسولين شنیده نمی شود. 

وی در ادامه یادآور شد: متاسفانه حکومت وحدت ملی به دلایل آتش گسترده جنگ های داخلی در حال حاضر قادر به برگزاری انتخابات جدید نمی باشد و این خود یکی از دلایل مهم نارضايتی مردم افغانستان از دولت و رهبران سیاسی کشور می باشد. 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
افغانستان یه مستبد لازم داره که پوست جدایی طلبها و کسایی که شورش میکنن رو بکنه
بعدش انشاالله همه چی اروم میشه
البته دولتهای اطراف افغانستان نقش پررنگی تو مشکلات افغانستان دارن متاسفانه
خدا ذلیلشون کنه هرکی باعث مرگ و میر مردم بیگناه میشه
آخرین اخبار