ملازهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

روسیه به‌دنبال راه‌حل منطقه‌ای بدون حضور آمریکا در افغانستان است

کارشناس ارشد مسائل افغانستان گفت: روس‌ها خیلی روی سیاست‌های ترامپ حساب باز نمی‌کنند و یکی از دلایلی که شاید آمریکا به نشست مسکو دعوت نشده نیز همین است.

روسیه به‌دنبال راه‌حل منطقه‌ای بدون حضور آمریکا در افغانستان استپیر محمد ملازهی کارشناس ارشد مسائل افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، درباره نشستی که فردا با حضور کشورهای افغانستان، پاکستان، چین،‌ هند و ایران در مسکو برگزار خواهد شد، اظهارداشت: بعد از اینکه آقای ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شد؛ دیدگاه هایی درباره مناسبات روسیه و آمریکا مطرح می شد و عده‌ای معتقد بودند تیم ترامپ با روس‌ها ارتباطات نزدیک دارند، بنابراین مناسبات دو کشور بهبود خواهد یافت. 

کارشناس ارشد مسائل افغانستان تصریح کرد: اعتقاد برخی بر این بود که اگر دو کشور مناسبات خود را گسترش دهند می توانند موضوعاتی همچون اکراین و سوریه و افغانستان را حل کند؛ اما تجربه نشان داده که این دیدگاه‌ها با واقعیت نزدیکی ندارد. 

وی درباره دلایل عدم دعوت آمریکا برای نشست مسکو بیان داشت: روس‌ها خیلی روی سیاست‌های ترامپ حساب باز نمی‌کنند و یکی از دلایلی که شاید آمریکا به نشست مسکو دعوت نشده نیز همین است. 

این کارشناس ارشد مسائل افغانستان با تأکید بر اینکه روسیه به دنبال راه حل منطقه‌ای بدون مشارکت آمریکا برای حل مسئله افغانستان است، گفت: یکی از دلایل اصلی که روس‌ها نمی‌توانند به آمریکا اعتماد کنند این است که در داخل ایالات متحده یک جو ضد روسیه حاکم است.

ملازهی تاکید کرد: شاید این جو ضد روسی موجب شود تا امریکا و روسیه اختلاف نظرهایشان بیشتر شود و حتی به سمت یک جنگ سرد نیز بروند. 

وی با اشاره به حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان و بی ثبات شدن این کشور با دخالت‌های واشنگتن خاطرنشان کرد: زمانی که امریکا نیروهایش را از افغانستان بیرون کشید اولین کشوری که موضع گرفت روسیه بود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار