نیکلسون: از ترامپ می‌خواهم فشارها بر پاکستان را افزایش دهد

فرمانده عمومی نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان گفت: از رییس جمهور آمریکا می‌خواهم در واکنش به حمایت پاکستان از طالبان، فشارها بر اسلام آباد را افزایش دهد.

نیکلسون: از ترامپ می‌خواهم فشارها بر پاکستان را افزایش دهد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ژنرال نیکلسون تاکید کرده است که پاکستان فعالانه از طالبان حمایت می کند و نیاز است تا امریکا رابطه خود با این کشور را مورد ارزیابی جدی قرار دهد.

به گفته وی؛ فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان گفته است که شبکه حقانی هنوز هم پناهگاه های امن در پاکستان دارد.

فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان به رادیو آشنا صدای امریکا گفته است که وی از دونالد ترمپ رییس جمهور امریکا خواهد خواست تا فشار بر پاکستان را افزایش دهد.

ژنرال نیکلسون همچنان خاطر نشان ساخته که امکان دارد دونالد ترامپ شمار نیروهای امریکایی در افغانستان را به درخواست وی افزایش دهد.

گفتنی است که جنرال نیکلسون (روز پنجشنبه ۲۱ دلو) گزارش تازه خود درباره افغانستان را به کمیته خدمات نظامی سنای امریکا ارایه کرد.

وی در نشست، خواهان افزایش شمار نیروهای امریکایی در افغانستان شد و گفت که ۱۳ هزار و ۳۰۰ نیرویی که در حال حاضر در افغانستان هستند برای انجام عملیات ضد تروریستی کفایت می‌کنند اما برای آموزش و مشاوره درست به نیروهای امنیتی افغانستان به چند هزار نیروی تازه نیاز است.

فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان مشخص نساخت که به چند هزار سرباز تازه نفس دیگر نیاز دارد.

ژنرال نیکلسون در عین حال درباره نقش کشورهای منطقه در بی ثبات کردن افغانستان ابراز نگرانی کرد.

آقای نیکلسون گفت رویکرد روسیه در افغانستان از سال گذشته تغییر کرده و هدف فعلی آن تضعیف دولت افغانستان و نیروهای ناتو در این کشور است.

به گفته آقای نیکلسون روسیه چند نماینده طالبان را در غیاب نمایندگان دولت افغانستان به مسکو دعوت کرده در حالی که مذاکرات صلح باید به رهبری دولت افغانستان باشد.

ژنرال نیکلسون در همین حال گفت امریکا باید رابطه خود را با پاکستان مورد ارزیابی جدی قرار دهد چرا که این کشور فعالانه از طالبان حمایت می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار