تأکید علمای فراه بر قطع جنگ و تامین صلح

شماری از علماى دينی در ولایت فراه ضمن نکوهش جنگ در کشور، بر تامين صلح از طريق تفاهم بين الافغانى تاکيد کردند.

تأکید علمای فراه بر قطع جنگ و تامین صلح
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، امروز (٢٤ دلو) ده ها تن از علما در ولایت فراه، به منظور حمایت از دولت افغانستان و نیروهای امنیتی کشور، در مهمانخانه مقام ولایت گردهمایی کردند.

مولوی عزت الله نظری یک تن از علمای فراه که پیرامون حق حیات در اسلام صحبت می کرد، گفت: «از دیدگاه قرآنکریم، نابودی حیات مادی و معنوی ممنوع می باشد؛ چون حیات از جانب الله متعال برای انسان اهداء شده است.»

نظری ضمن نکوهش جنگ جاری در افغانستان، از همه افغان ها خواست تا برای تامین صلح، اخوت و آرامی در کشور تلاش بکنند.

مولوی رحمت الله یک تن دیگر از علما که در این گردهمایی صحبت می کرد، گفت که مردم افغانستان دیگر از وضعیت نابسامان کنونی کشور خسته شده اند و  باید تلاش ها بخاطر تغییر این وضعیت صورت گیرد.

وی از گروهای درگیر خواهان ختم جنگ شد.

او حکومت افغانستان را حکومت مشروع و برخاسته از آرای مردم دنست و حمایت از ثبات و حفظ نظام را وظیفه و وجبیۀ هر شهروند افغان خواند.

مولوی نوراحمد یک تن دیگر از علمای فراه، پیرامون "روابط مسلمانان با کفار" در این گردهمایی صحبت نمود.

وی گفت که به اساس اصول شریعت اسلام و سیرت رسول الله صلی الله علیه و سلم، مسلمانان می توانند بخاطر رشد ممالک خود، با نهادها و کشورهای غیراسلامی هم روابط بر قرار کنند و قراردادهای قانونی انجام دهند.

به گفته او در اسلام برای کشورها و دولت های اسلامی، این اجازه داده شده است تا با حفظ استقلالیت خویش، با کشورهای غیراسلامی هم پروتکول ها و قراردادهای دوجانبه داشته باشند که سبب رشد اقتصادی کشور اسلامی شود.

مولوی نوراحمد گفت که ادامه جنگ در کشور و کشتن افغان ها به هر نامی دیگر، قابل تحمل نیست و به هر طریق ممکن که باشد، برای پایان جنگ و تفاهم بین الافغانی کوشش صورت بگیرد.

در اخیر گردهمایی، قطعنامه پنج ماده ای توسط حافظ عبدالواجد به خوانش گرفته شد، که در آن ضمن تقبیح "حملات تروریستی" اخیر در کشور، علمای ولایت فراه حمایت شان را از نیروهای امنیتی اعلام کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار