آمادگی روسیه برای همکاری با ناتو و امریکا در افغانستان

نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان گفت :کشورش آماده همکاری باامریکا و ناتو در خصوص افغانستان است.

آمادگی روسیه برای همکاری با ناتو و امریکا در افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، ضمیر کابلوف؛ نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان  اعلام کرد: ما به نوبه خودمان آماده ایم تا برای اجرای وظیفه مشترکمان در افغانستان همکاری های خود را با ناتو و امریکا از سر بگیریم.

وی افزود:  که مسکو اما تاکنون تماس رسمی با دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خصوص مشکل افغانستان برقرار نکرده است.

کابلوف ادامه داد : اگر به طور کلی نگاه کنید متوجه خواهید شد که اکنون زمان خوبی برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان نیست.

کابلوف همچنین گفت: وضعیت در بخش امنیتی در افغانستان رو به انحطاط است و برخی عوامل موجود سبب شده تا نیروهای امنیتی افغانستان نتوانند به تنهایی در مقابل سازمان های مخالف مقاومت کنند.

وی افزود: با در نظر گرفتن این موضوع، خروج شتابزده نظامیان بین المللی از افغانستان می تواند عواقب غیرقابل پیش بینی به بار آورد و تمامی دستاوردهای سال های اخیر را بر باد دهد.

مهر نیوز نوشته است، کابلوف در حالی این گفته ها را مطرح می کند که جنرال «جان نیکلسون» فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان نیز روز گذشته به کمیته نیروهای مسلح سنای امریکا گفت که به هزاران نظامی دیگر در افغانستان نیاز دارد تا بتواند نیروهای امنیتی افغانستان را به نیروهایی مستقل تبدیل کند.

وی همچنین از مداخلات روسیه در افغانستان به ویژه ارتباط این کشور با طالبان اظهار نگرانی کرد و گفت که این امر وضعیت را در افغانستان پیچیده تر می کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار