امضای تفاهمنامه همکاری میان دانشگاههای علوم پزشکی گناباد و خاتم النبیین افغانستان

تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی گناباد و دانشگاه خاتم النبیین افغانستان در گناباد امضا شد.

امضای تفاهمنامه همکاری میان دانشگاههای علوم پزشکی گناباد و خاتم النبیین افغانستان
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی گناباد و دانشگاه خاتم النبیین افغانستان روز یکشنبه طی مراسمی از سوی روسای این دو مرکز آموزش عالی در گناباد امضا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: این تفاهمنامه با هدف توسعه همکاریهای آموزشی، پژوهشی، بهداشتی و درمانی، مشارکت در نشر فرهنگ، اتحاد و انسجام اسلامی و بهره‌مندی متقابل از ظرفیت و امکانات و توسعه ارتباطات علمی اساتید و دانشجویان منعقد شد.

رضا احمدی افزود: همچنین در این تفاهمنامه بر استفاده از ظرفیتهای دو طرف برای برگزاری دوره‌های علمی دانشجویان علوم پزشکی، همکاری مشترک در برگزاری دوره‌های مجازی، تبادل تجارب، انجام پروژه‌های مشترک پژوهشی در حوزه پزشکی، برپایی همایشها و کنفرانسهای علمی مشترک و همکاری در جهت توسعه سلامت در افغانستان تاکید شده است.

رئیس دانشگاه خاتم النبیین افغانستان نیز گفت: تعامل علمی با ایران و استفاده از تجارب برای پیشرفت در عرصه های مختلف پزشکی از جمله رویکردهای این دانشگاه است.

سید عبدالقیوم سجادی افزود: حضور کشورهای غربی در افغانستان فضای سکولاریست و لیبرالیستی در کشور ایجاد کرده است، به همین دلیل برخی تصور می کردند دانشگاه خاتم النبیین باید با رویکرد فرهنگ غربی اداره شود اما رویکرد دینی در این دانشگاه حاکم است.

دانشگاه پزشکی خاتم النبیین کابل افغانستان با حدود پنج هزار دانشجو و 180 عضو هیات علمی در رشته های مرتبط پزشکی در سه شعبه کابل، غزنی و جاغوری فعالیت دارد.

1400 دانشجو نیز در 22 رشته و مقطع تحصیلی در دانشکده های پزشکی، پیراپزشکی، بهداشت و پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی گناباد مشغول تحصیل هستند. 130 هزار نفر جمعیت شهرستانهای گناباد و بجستان در جنوب استان خراسان رضوی زیرپوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی گناباد قرار دارند.

مرکز شهرستان 81 هزار نفری گناباد در فاصله 278 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار