ابراز نگرانی سازمان ملل از تلفات ناشی از حملات هوایی نیروهای خارجی در افغانستان

یوناما اعلام کرد: تحقیقات اولیه نشان می‌دهد در حمله هوایی نیروهای خارجی در 9 و 10فوریه علیه عناصر ضد دولتی در ولایت هلمند 18 نفر از مردم بی‌گناه کشته شدند.

ابراز نگرانی سازمان ملل از تلفات ناشی از حملات هوایی نیروهای خارجی در افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، نمایندگی سازمان ملل در افغانستان(یوناما) طی اطلاعیه ای ضمن ابراز نگرانی از آمار بلند تلفات اظهار داشت: در خشونت های اخیر هلمند حداقل 25 فرد محلی از جمله زنان و اطفال کشته و چندین نفر زخمی شده اند.

 یوناما همچنین خاطر نشان کرد: به تاریخ 11فوریه طالبان در یک حمله انتحاری سربازان اردو ملی را در مقابل کابل بانک درشهر لشکرگاه ولایت هلمند هدف قرار دادند. در این حمله 7 نفر از مردم بی‌گناه جان باختند و چندین تن دیگر شامل اطفال دستفروش مقابل بانک زخمی شدند.

مردم ولایت هلمند از ادامه منازعات مسلحانه در جریان سال ۲۰۱۶در کشور که باعث کشته و زخمی شدن 891 نفر شد، سخت متاثر شده اند.

یوناما یکبار دیگر از گروه های درگیر منازعه می خواهد تا تمامی اقدامات ممکن را مطابق به قوانین بشردوستانه بین المللی راجع به حفاظت ملکی ها روی دست گیرند.


انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار