قزوین؛

همایش ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان

چهارمین همایش ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان بارویکرد اهمیت معماری ساختمان های نیروگاهی در ایران در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ رییس دانشکده معماری دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در این مراسم ، ارتقا هرچه بیشتر سطح دانش در میان اساتید و دانشجویان رشته های معماری، شهرسازی و مرمت را از اهداف برگزاری این همایش بیان کرد .

همایش ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان

زندیه با اشاره به نقش ونفوذ علمی این دانشگاه گفت: دوره دکترای ساختمان های نیروگاهی به شکل منحصر به فرد به مدت هفت سال است که در این دانشگاه راه اندازی شده و تاکنون دو دوره فارغ التحصیل داشته است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین هم  در این همایش ، بر ضرورت مکان یابی ساختمان ها و نیروگاه ها بر اساس شرایط موجود تاکید کرد.


همایش ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان

وثیق نیا همچنین بکارگیری مهندسان پروانه دار در مراحل ساخت را ازمهم و ضروری دانست و گفت: همه بناهای ساختمانی باید در حوزه طراحی ، نظارت و اجرا با نظارت مستقیم مهندسان ساخته شود.

وی از فعالیت ۹ هزار و ۲۰۰ مهندس در سازمان نظام مهندسی استان خبر داد و افزود: از این تعداد هم اکنون ۵ هزار نفر پروانه فعالیت دارند.

حسن غفوری فرد از اساتید این دانشگاه هم در این همایش گفت :  از سال ۱۳۵۰ به بعد در روسیه و دیگر کشورها انرژی هسته ای شکل گرفت و مهمترین کاربرد آن تامین انرژی در جهان است .

همایش ملی معماری و شهرسازی در گذر زمان

غفوری فرد افزود : کاهش آلایندگی در حوزه تولید برق ،ارتقا امنیت تامین انرژی ، تنوع بخشی به منابع تامین انرژی و تامین برق در مقیاس بزرگ با هزینه های کمتر ، از مزایای استفاده از برق هسته‌ای است.

وی اضافه کرد: تا سال دو هزار و ۱۵، ۳۹۶ هزار مگاوات از برق جهان از سوی نیروگاه‌های هسته‌ای تامین شده است و قرار است این میزان تا سال دو هزار و ۵۰ به ۹۳۰ هزار مگاوات افزایش پیدا کند.

هم اکنون ۴۴ راکتور هسته‌ای در ۳۲ کشور با ۳۸۵ هزار مگاوات برق تولیدی در حال فعالیت است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار