قزوین؛

افتتاح پروژه پرتو دهی صنعتی در قزوین به زودی + تصاویر

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی گفت : به زودی طرح پرتو دهی صنعتی در قزوین افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ اصغر زارعان در دیدار با استاندار قزوین افزود : این پروژه در حوزه پرتودهی محصولات کشاورزی و پزشکی با مدت ماندگاری بیشتر و بهداشتی بودن با استاندارد های بین المللی ایجاد شده است .

افتتاح پروژه پرتو دهی صنعتی در قزوین به زودی

وی اضافه کرد : این پروژه اولین طرح بومی رودوترن در کشور است که با حمایت دولت به بهره برداری خواهد رسید.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی گفت : همچنین  استانهای همجوار قزوین از این سیستم برای پرتودهی محصولات خود از جمله محصولات کشاورزی بهره مند خواهند شد.

زارعان افزود : نکته مهم در این طرح بهرهگیری از تجهیزات بومی ساخته شده از سوی متخصصان صنعت هسته ای کشور است که کار نصب آنها به اتمام رسیده و و سایر موارد نیز ظرف مدت کوتاهی به پایان می رسد.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این مرکز 50 فرصت شغلی مستقیم و 300 فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد و زمینه برای فعالیت های علمی محققان و پژوهشگران چهار استان کشور فراهم می شود.

دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی گفت : با راه اندازی این مرکز می توان خدمات متنوعی را به بخش صنعت، کشاورزی و پزشکی ارائه که یکی از آنها افزایش زمان نگهداری محصولات و پیشگیری از بروز آفت در آنها است که می تواند صادرات کالاهای کشور به خارج را تسهیل کند.

استاندار قزوین هم در این جلسه گفت : مشکلات و موانع پیش روی اجرای طرح های سازمان انرژی اتمی در قزوین برداشته می شود.


فریدون همتی افزود : این طرح تا پایان اسفندماه امسال تکمیل و به زودی به بهره برداری آزمایشی خواهد رسید.

وی اضافه کرد : این پروژه در فروردین ماه سال آتی در روز صنعت هسته ای کشور به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد .

همتی ادامه داد:این طرح در فاز اول با بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سازمان انرژی اتمی در حوزه تجیهزات و ساختمان تکمیل شده است و فاز دوم آن در 6 هکتار زمین طی عملیات گسترده ای در بخش های مکمل وآزمایشگاه تکمیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: برای فاز سوم این طرح نیز با سازمان انرژی اتمی به تفاهم رسیده ایم و به زودی 40 هکتار زمین را در این باره به سازمان انرژی اتمی تحویل خواهیم داد .

افتتاح پروژه پرتو دهی صنعتی در قزوین به زودی

 استاندار در ادامه به همراه مشاور و دستیار ویژه رئیس سازمان انرژی اتمی و جمعی از مدیران دستگاه ها از نزدیک در جریان روند اجرای طرح پرتودهی صنعتی در استان قرار گرفت.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار