تبریز؛

انتقاد پزشکیان از مکانیسم پرداخت حقوق پزشکان

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت حقوق پزشکان در قالب طرح تحول نظام سلامت با هیچ مکانیسمی سازگار نیست و تا این مکانیسم ها اصلاح نشود، امکان ادامه طرح وجود نخواهد داشت.

انتقاد پزشکیان از مکانیسم پرداخت حقوق پزشکان
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مسعود پزشکیان امروز در آیین بازگشایی بخش 5 بیمارستان شهدای تبریز افزود: پرداخت حقوق با تفاوت 30 برابری برای پزشکان از نظر علمی و منطقی درست نیست.
وی ادامه داد: این تفاوت در پرداخت ها سلامت روانی را نیز مورد هجمه قرار داده و مکانیسم موجود افراد را دچار مشکلات روانی کرده است و قدم اول در این زمینه پرداخت براساس عدالت است.
وی با بیان اینکه روند اجرای طرح تحول نظام سلامت، روش کار، نحوه ارجاع و مکانیسم پرداخت جای بحث دارد گفت: در وضعیت فعلی برای اینکه دولت در اجرای طرح تحول نظام سلامت از بحران خارج شود باید مسیر درست را انتخاب کنند.
وی خاطرنشان کرد: بهتر بود در اجرای طرح تحول نظام سلامت براساس واقعیتها برنامه ریزی کنیم، ابتدای پیشنهاد این طرح هدف روشن شده بود، اینکه به چه کسانی و با چه مکانیسمی خدمات ارائه خواهد شد، اما در اجرا از مسیر خارج شد.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت و ارتقای هتلینگ بیمارستان ها از اصل های اساسی در نظام سلامت کشور محسوب می شود گفت: برای ایجاد استاندارد در بیمارستان ها آن هم با تعرفه های در نظر گرفته شده در قالب طرح تحول نظام سلامت کم خواهیم آورد.
وی با اشاره به تفاوت سرانه بهداشتی در کشورهای امریکا و ایران گفت: سرانه بهداشتی در آمریکا 9 هزار و 500 دلار است در حالی که در ایران این رقم 400 دلار است و برای استاندارد سازی با این تعرفه ها راه به جایی نخواهیم برد.
وی با بیان اینکه هم اکنون 11 ماه است کارانه کارکنان بیمارستاهان پرداخت نشده است گفت: 8 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای این موضوع در نظر گرفته شده است و 10 هزار میلیارد تومان دیگر نیز نیاز است تا این نقیصه برطرف شود.
محمد حسین صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مراسم مقاوم سازی و تجهیز این بخش را جزء اهداف طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد و گفت 51 درصد بودجه اختصاص یافته برای طرح تحول نظام سلامت برای کاهش پرداختی ها از جیب مردم، 35 درصد بودجه به زیرساختها و خرید تجهیزات در بیمارستان ها و صرفا 14 درصد به پرداخت حقوق کادر و پزشکان اختصاص داده شده است.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.