تبریز؛

پزشکان جزو مودیان خوش حساب مالیاتی استان هستند

پزشکان شاغل در استان جزو مودیان خوش حساب مالیاتی می باشند که همیشه به موقع تکالیف مالیاتی خود را انجام می دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛غلامرضا شریفی، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی در دیدار با هیأت رئیسه سازمان نظام پزشکی استان گفت: هزینه های متعارف پزشکان در راستای انجام وظایف شغلی از جمله اجاره و اداره مطب، شرکت در دوره های بازآموزی و حضور در سمینارهای تخصصی، جزو هزینه های قابل قبول مالیاتی تلقی می شود که در صورت ارائه دفاتر قانونی طبق مفاد ماده 148 قانون مالیات های مستقیم قابل اعمال است. پزشکان جزو مودیان خوش حساب مالیاتی استان هستند
     شریفی به مالیات سنوات قبل پزشکان اشاره کرد و گفت: براساس ماده 270 قانون مالیاتهای مستقیم، رسیدگی مجدد به پرونده قطعی مودیان قانونی نیست، مگر اینکه اسناد و مدارک مثبته ای به دست بیاید که نشانگر تحصیل درآمد بیش از مبلغ تعیین شده در سال مربوطه باشد.
وی ادامه داد: رسیدگی مجدد به این پرونده ها نیز باید با رعایت مقررات ماده 157 قانون مالیات های مستقیم ( در فرجه 5 ساله ) انجام گیرد.
مدیرکل امور مالیاتی استان به تعامل نزدیک اداره کل با انجمن ها و تشکل های حرفه ای اشاره کرد و افزود: در جهت وصول عادلانه درآمدهای مالیاتی، آماده هرگونه همکاری از جمله تشکیل کلاس ها و کارگاه های آموزشی برای مودیان هستیم.
دکتر سعید پناهی، رئیس سازمان نظام پزشکی استان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از اثر بخش بودن زحمات همکاران خود در ترویج بهداشت و سلامت در جامعه به برخی مشکلات این صنف اشاره کرد.
وی سخت و زیان آور بودن برخی تخصص ها از جمله رادیو گرافی و دندانپزشکی، تاخیر در پرداخت حق بیمه و هزینه بر بودن لوازم پزشکی را از جمله مشکلات این صنف ذکر کرد و خواهان همکاری سازمان های مسئول در این زمینه شد.
رئیس سازمان نظام پزشکی استان از همکاری نزدیک پزشکان و مدیران بیمارستان های خصوصی در اجرای ماده 169 مکرر قانون مالیات ها خبر داد و گفت: جلسات لازم در این راستا برگزار گردیده که امید است در بهبود وضعیت اقتصادی کشور مفید باشد.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار