تبریز؛

راه اندازی سامانه اطلاعات موسسات پزشکی

معاون وزیر بهداشت از راه اندازی سامانه اطلاعات موسسات پزشکی برای صدور الکترونیکی پروانه فعالیت آنها خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛آقاجانی در ‌نخستین همایش ملی فن آوری اطلاعات سلامت و پنجمین همایش سالانه ارتقای مدیریت اطلاعات سلامت در تبریز گفت : با آنکه خدمات پزشکی و علوم بالینی در کشور در سالهای گذشته رشد خوبی داشته اما در ساماندهی مدیریت اطلاعات سلامت ،  تاخیر دو دهه ای داریم.

دکتر محمد آقاجانی افزود : تا سه سال قبل ، از 570 بیمارستانی که در اختیار وزارت بهداشت است، 90 بیمارستان به سامانه تبادل اطلاعات (سپاس ) مجهز بودند اما هم اکنون همه این بیمارستانها دارای سامانه تبادل اطلاعات هستند .

وی از راه اندازی سامانه اطلاعات موسسات پزشکی برای صدور الکترونیکی  پروانه فعالیت آنها خبر داد و گفت : هم اکنون 20 هزار موسسه پزشکی در کشور فعالیت می کنند که  95 درصد اطلاعات این مراکز در 6 ماه گذشته  جمع آوری شده است .

آقاجانی افزود : طرح ملی  سامانه جامع اطلاعات سلامت با تجمیع سامانه های سپاس ، قاصدک و اعتبار بخشی  ، امسال اجرا خواهد شد که نقش مهمی در مدیریت اطلاعات بیمارستانی ، انسجام نیروهای فعال در بخش بهداشت و درمان و ساماندهی پزشک خانواده خواهد داشت .

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور هم در این همایش اصلاح فرایندهای تقویت و توسعه خدمات سلامت را منوط به جمع آوری اطلاعات درست از جامعه هدف دانست و گفت : تصمیم گیری در حوزه بیمه سلامت باید مبتنی بر شواهد ، آمار و اطلاعات باشد تا نتایج قابل قبولی به دست آید .

محمد جواد کبیر از اصلاح ساختار سازمان بیمه سلامت کشور خبر داد و گفت : برای ارائه خدمات بهتر برای جامعه هدف امسال این سازمان به صورت خدمات عمومی و تخصصی فعالیت می کند .

وی  مدیریت بهینه نظام سلامت ، پیاده سازی طرح راهنمای سلامت ، اصلاح نظام ارجاع ،  آموزش و توانمند سازی بیمه شدگان را از برنامه های امسال این سازمان اعلام کرد .

پزشکیان نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی هم در این نشست جمع آوری داده و اطلاعات را در حوزه مدیریت کشور ضروری دانست و گفت : تعیین گروههای هدف در نظام سلامت نیازمند آگاهی و به دست آوردن  آمار صحیح است .

نماینده مردم تبریز ، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود : ساماندهی تخصیص منابع ، اصلاح نظام پرداخت و ساماندهی ساختار وزارت بهداشت  درمان و آموزش پزشکی برای ارائه خدمات درمانی مناسب به مردم باید اجرایی شود . 

صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز هم گفت : هنوز در تولید اطلاعات و  افزایش سواد جامعه در حوزه سلامت به اهداف خود نرسیده ایم و نیازمند تلاش بیشتر در این حیطه تخصصی هستیم .

وی گفت: ارتقای فرایندهای مدیریت سلامت و نهادینه کردن فن آوری اطلاعات رویکرد جدید حوزه بهداشت و درمان در آذربایجان شرقی است .

نخستین همایش ملی فن آوری اطلاعات سلامت و پنجمین همایش سالانه ارتقای مدیریت اطلاعات سلامت امروز در تبریز آغاز به کار کرد .

دبیر علمی این همایش گفت : این گرد همایی 2 روزه ، به منظور استفاده از نظر استادان ، دانشجویان و مسئولان وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی  برای یافتن راهکارهای بهبود نظام اطلاعات سلامت کشور برگزار می شود.

خانم پیری افزود : 375 مقاله به دبیر خانه این همایش ارسال شده بود که پس از داوری 157 مقاله پذیرفته شد و از این تعداد  21 مقاله به صورت سخنرانی ، 122 مقاله در قالب پوستر و 14 مقاله هم به صورت سخنرانی کوتاه ارائه می شود .

مدیریت اطلاعات سلامت ، نظامهای پرداخت و بیمه ، طرح تحول سلامت ، سامانه های آمار و اطلاعات بیمارستانی ، دورا پزشکی و سلامت همراه ، داده کاوی و  فناوری اطلاعات  سلامت از مهمترین محور های همایش ملی فن آوری اطلاعات سلامت است.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.