اصفهان؛

برف فریدن و بوئین میاندشت را سفیدپوش کرد

بارش گسترده برف در مناطق غربی استان اصفهان که از شب گذشته آغاز شده است همچنان ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود، این بارش‌ها تا روز شنبه تداوم یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نوروز ملکی  با اشاره به بارش گسترده برف در شهرستان فریدن اعلام کرد: شب گذشته و با ورود سامانه جدید بارشی به غرب استان اصفهان، بارش‌ها در سراسر این شهرستان آغاز شد.

وی افزود: با توجه به برودت هوا، بارش‌ها در تمامی نقاط شهرستان به صورت برف بوده است و با توجه به وزش بادشدید، احتمال کولاک در محورهای مواصلاتی شهرستان وجود داشت.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان فریدن میزان بارش برف در شهر داران را 7 سانتی‌متر عنوان کرد و اظهار داشت: میزان بارش در ارتفاعات شهرستان بیشتر از این میزان بوده است.

ملکی با اشاره به تداوم بارش‌ها اظهار داشت: این سامانه بارشی تا روز شنبه بر روی شهرستان فعال خواهد بود و از عصر روز جمعه شاهد بارش برف با شدت بیشتری در شهرستان خواهیم بود.

محمدباقر حیدری نیز با توجه به ورود سامانه بارشی به استان و تحت تأثیر قرار گرفتن شهرستان بوئین میاندشت، افزود: از شب گذشته بارش برف در این شهرستان آغاز شده است.

وی افزود: ره‌آورد این سامانه تا صبح امروز در ایستگاه هواشناسی بوئین میاندشت 15 سانتی‌متر برف و 17.5 میلی‌متر باران است.

این کارشناس هواشناسی در مورد میزان دمای شهرستان نیز تصریح کرد: دمای هوا در شهرستان در 24 ساعت گذشته بین 2 درجه زیر صفر و 4 درجه بالای صفر بوده است که نسبت به‌ روز قبل 11 درجه افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان نیز اعلام کرد: در پی بارش‌های دیشب و امروز، محورهای دامنه – خوانسار – گلپایگان و داران –بویین میاندشت–الیگودرز لغزنده است.

بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان، رانندگان برای تردد در محورهای داران – تیران، زرین شهر – شهرکرد و شهرضا –سمیرم – یاسوج خودروهایشان را معاینه کنند و زنجیر چرخ و سوخت کافی همراه داشته باشند.

 بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان، با توجه به بارش برف در پایان هفته در مناطق غربی استان اصفهان، به علاقه‌مندان به ورزش‌های زمستانی توصیه می‌شود تا سفر خود به این مناطق را به هفته‌های آتی موکول کنند.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.