در حاشیه ی مسابقات قهرمانی آسیا؛

اعتراض فدراسیون دوچرخه سواری ایران به اشتباهات داوری

فدراسیون دوچرخه سواری ایران به علت اشتباهات داوری اعتراضات خود را برای از دست دادن 2 مدال ماده های آسیایی به فدراسیون جهانی اعلام خواهد کرد.

 به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛رکابزنان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیایی در بخش پیست امسال نتایج قابل توجهی به دست آوردند که نسبت به سال قبل رشد خوبی را شاهد بودیم اما برگزاری این رقابت ها در کشور هند بدون از حاشیه نبوده است.  
 
میزبان مسابقات با توجه به تعداد زیاد رکابزنانی که امسال در رشته های پیست شرکت کرده بودند در بخش میزبانی عملکرد خوبی نداشت برای نمونه می توان به اتاق هایی که قرار بود برای دو رکابزن باشند اما 4 نفر در آنها شب را به صبح می رساندند اشاره کرد.
 
یکی دیگر از مشکلاتی که در این رقابتها وجود داشت بحث داوری در حین مسابقات بوده است و داوران مسابقه با وجود خطاهایی که برخی از رکابزنان کشورهای دیگر انجام داده بودند ،این خطاها را نادیده گرفته اند و این اتفاقات به حدی بود که موجب شد تیم ملی ایران در دو ماده مدال آسیایی را از دست بدهد.  
   
نتایج ایران با وجود کمبود ها قابل تحسین بود
مصطفی چایچی مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری در این باره اظهار کرد:با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی آسیا در دو کشور برگزار می شود رقابت های رشته پیست در هند انجام شد و مسابقات جاده در بحرین برگزار خواهد شد از طرفی چند روز پیش از مسابقه ،هند اجازه تمرین رکابزنان ما را در پیست چوبی نداد اما در خصوص نتایجی که در رقابت های پیست به دست آمد  باید بگویم که رکابزنان کشورمان نتیجه خوبی کسب کردند اگرچه دو مدال را از دست دادیم.
 
وی در خصوص مدال های از دست رفته، تصریح کرد:هنگام رقابت محمد دانشور یکی از مهمترین مدال ها را از دست داد،زیرا دوچرخه سوار مالزیایی از خط ممنوعه رد شد و با این وجود داورانی که در محل رقابت حضور داشتند نتیجه را به نفع رکابزن مالزیایی اعلام کردند با این وجود ما اعتراض مان را اعلام کردیم و مقرر شد که "خسرو قمری"رئیس فدراسیون دوچرخه سواری این اتفاق را با فیلمی که هنگام مسابقه گرفتیم به فدراسیون جهانی اعلام کند.
 
عملکرد نامطلوب میزبانی هند در مسابقات آسیایی  
چایچی در خصوص میزبانی هند در مسابقات قهرمانی آسیای 2017 تاکید کرد: زمانی که به مسابقات قهرمانی جهان اعزام شدیم قرار بود هر کدام از ورزشکاران در یک اتاق 2 تخته اسکان بگیرند اما هنگامی که وارد این کشور شدیم مجبور شدیم 3 رکابزن را با کادر فنی در اتاق 2 تخته  جا بدهیم و حدود 500 رکابزن در این مسابقات شرکت کرده بودند که همین افزایش رکابزنان برای حضور در مسابقات موجب این اتفاق شد.همچنین غذاهایی که به تیم ملی ایران می دادند غذاهای هندی بود که طعم تندی داشت و به مزاج رکابزنان ایرانی سازگار نبود در این خصوص اعتراضاتی هم انجام دادیم اما به نتیجه نرسید.
 
داوران خطاهای رکابزنان را نادیده می گرفتند
وی در خصوص داوری های مسابقات عنوان کرد: کسری باقر پور  به خاطر خطای رکابزن هنگ کنگی در رقابتها زمین خورد دوچرخه اش شکست و دو دوچرخه سواری که پشت او بودند به وی اصابت کردند اما در بحث داوری ها این مسئله را خطا اعلام نکردند و کسری باقر پور مدال طلایش را از دست داد در صورتی که این خطا به عمد بود حتی یکی دیگر از دوچرخه سوارن کره ای هم از ناحیه دست دچار آسیب شد و بنده در این باره اعتراض کردم که نتیجه داد و موجب شد که رکابزنان خطا کار اوت شود اگرچه در هر مسابقه ای امکان خطای داوری وجود دارد اما  در این مسابقه خطاها مدام گریبانگیر تیم ما بود.
چایچی در ادامه عنوان کرد: در رقابت های ماده تیم اسپرینت نیز تی کشورمان را رکابزنان ترکمنستانی انداختند که  عملکرد ضعیفی داشتند و زمانی که رکابزنان تیم ملی ایران به آنها می رسیدند تایم خوبی زدند و آنها را رد کردند و خداروشکر مشکلی در این رقابت به وجود نیامد اما در فینال دچار مشکل شدیم و تیم ایران مدال نقره را کسب کرد. البته این تیم اندازی هایی که کشور میزبان انجام داد، گویا به عمد بود تا زمان را از دست بدهیم که در این خصوص اعتراض هم کردیم در هر صورت برخی اشتباهات وجود دارد و اجتناب ناپذیر است اما در مورد تیم ملی ایران بیش از حد بود و بنده مدام آنجا ایستاده بودم و اعتراض می کردم . باید بگویم اعتراضاتم به حق بود اما کم لطفی کردند.
 
وی بیان کرد: اگر بخواهیم وضعیت نمایندگان کشورمان را نسبت به سال قبل مقایسه کنیم سال پیش تیم ایران در همین رقابتها 1 مدال طلا و 1 برنز به دست آورد اما امسال 3 مدال نقره و دو مدال طلا کسب کردیم که نشان دهنده ی پیشرفت قابل توجه ما است.  
 
مدیر تیم های ملی دوچرخه سواری در خصوص علت زمین خوردن دو رکابزن تیم ملی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا بیان کرد: زمانی که کسری باقر پور دچار زمین خوردگی شد سریع او را به بیمارستان منتقل کردیم و از بدنش عکس برداری شد که خوشبختانه مشکلی به وجود نیامد.محمد چایچی هم درابتدای رقابت در ماده اومنیوم زمین خورد اگرچه تا جایی هم که پیش رفته بود تایم خوبی زده بود.
 
امیدم به کسب مدال در رقابتهای آسیایی جاده زیاد است
چایچی در خصوص امیدش به کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیای بحرین ،یاد آور شد:در رشته جاده حتما مدال کسب می کنیم اما باید وضعیت جاده ای که در بحرین انتخاب شده است و تیم های شرکت کننده را بسنجیم.  



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار