مشهد؛

ارادت شاعران اهل سنت به اهل بیت علیهم السلام

مراسم شب شعر اهل بیت با موضوع امام رضا علیه السلام در مجتمع فرهنگی ولایت تربت جام برگزار شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مولوی امان الله برزگر امام جمعه اهل سنت بخش سمیع اباد تربت جام در این مراسم که با حضور علمای شیعه و اهل سنت، مسولان اجرایی و علاقه مندان به شعر و شاعری در سالن مجتمع فرهنگی ولایت تربت جام برگزار شد گفت: اهل سنت شاعران ارزنده و ولایتی بسیاری دارد که در وصف اهل بیت اشعار غنی سروده اند که نشان دهند ارادت خواست آنان به فرزندان پیامبر رحمت است.
مولوی برزگر افزود: بسیاری از بیماران اهل سنت برای شفا گرفتن به تشرف روضه منور ثامن الحجج حضرت رضا علیه السلام و وسیله قرار دادن امام رئوف به پیشگاه ایزد منان حاجت خود را می گیرند.

وی ادامه داد: همه ساله در ایام شهادت امام رضا علیه السلام کاروان های پیاده اهل سنت برای زیارت عازم مشهد مقدس می شوند که این عمل بر گرفته از اعتقاد ما به اهل بیت علیهم السلام است.

برزگر تاکیدکرد: اگر اهل سنت در نماز بر محمد (ص) وآل پاکش درود و سلام نفرستد نمازشان قبول نیست و نماز ما با ذکر اهل بیت پیامبر ( ص) کامل می شود.

در ادامه امام جمعه موقت تربت جام با قدر دانی از تلاش شاعران آئینی شیعه و اهل سنت و با اشاره به شعر خوانی در وصف اهل بیت (ع) گفت: کسی که شعر را برای عظمت اهل بیت می سرواید خدا به او روح القدس عنایت می کند.

حجت السلام علی پیرنیا افزود: خوشا به حال شاعرانی که معرفت به اهل بیت (ع) دارند و با سرودن اشعار آئینی در حال تسبیحات هستند.

دبیر همایش شعر اهل بیت تربت جام نیز گفت: تعداد ۱۴ اثر از شاعران آئینی شیعه و اهل سنت به دبیرخانه همایش واصل شد که با رای هیئت داوران ۸ اثر برای قرائت در شب شعر انتخاب شده است.

هاشم بهرامی نیا افزود: چهار نفر از شاعران پیشکسوت شیعه و اهل سنت به نام های حسن عبدی ، محمد عبدی، مجید اسدی و حمید رضا سرور عظیمی با کسب رتبه های برتر به کنگره شعر اهل بیت با موضوع امام رضا که ۱۸ اسفند ۹۵ در مشهد برگزار می شود راه یافتند.

در پایان این محفل ادبی به شاعران آئینی لوح سپاس و هدایای نقدی تقدیم شد.
انتهای پیام//س ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار