تجلیل از برترين هاي شعر آئیني و نثر خراسان رضوي 14 اسفند

مديركل تبليغات اسلامي خراسان رضوي گفت:14 اسفند از برترين هاي شعر آئیني و نثر خراسان رضوي تجليل مي شود

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام مرويان حسيني در مراسم فرهنگی شعر ونثر اهل البیت در سرخس با بیان اینکه کنگره شعر آيني و نثر در 4 شهر تلفيقي استان برگزار شده است افزود: كنگره شعر آئيني و نثر در وصف اهل بيت )ع) در شهرهاي سرخس ، تايباد ، تربت جام و خواف كه تلفيقي هستند برگزار شده است و اشعار برتر هر شهر براي داوري به استان ارسال شده است تا برترين هاي شعر آئيني و نثر مشخص شوند.

وي با اشاره به اهداف برگزاري كنگره شعر اهل بيت (ع) گفت: با برگزاري اين كنگره مي توان جريان فرهنگي بين شيعه و سني متكي بر جايگاه اهل بيت (ع) برقرار كنيم و مي بايست با ايجاد اين جريان پويايي را در بدنه هاي اجتماعي شيعه و سني با تكيه بر ارزشهاي مشترك شاهد باشيم.
مديركل تبليغات اسلامي خراسان رضوي با بيان اينكه 13 استان كشور تلفيقي از شيعه و سني هستند گفت: شيعه و سني بصورت مسالمت آميز زندگي مي كنند كه قوميت و مذاهب مانع اين همبستگي و اتحاد نيست زيرا اين وحدت بواسطه ريشه هاي اعتقادي و اجتماعي مردم مي باشد.
حجت الاسلام مرويان حسيني گفت : در سالهاي اخير و دهه هاي گذشته نظام استكبار براي اينكه اين همگرايي و اتحاد دچار اختلال شود ، جريان هاي تكفيري را ايجاد كرده اند و با سرمايه گذاري و برنامه ريزي بر روي اختلافات مذهبي سعي دارند در اتحاد مسلمانان اختلال ايجاد كنند.
وي وجود اعتقادات مذهبي را مهمترين عامل همگرايي و اتحاد مسلمانان برشمرد.

انتهای پیام//



برچسب ها: شعر ، نثر ، آیینی ، سرخس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.