مشهد؛

برگزاری محفل شعر آئینی شور حسینی در تربت جام

در آستانه فرا رسیدن تاسوعا وعاشورای حسینی محفل شعر آیینی «شور حسینی» گرامیداشت شهدای مدافع حرم درتربت جام برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،این محفل معنوی و ادبی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیج هنرمندان و سپاه پاسداران تربت جام با حضور قشرهای مختلف مردم شیعه و اهل سنت برگزار شد.

در این محفل معنوی و ادبی شاعران اهل سنت غلامحیدر سروری و ایرج مظلوم سامانی تازه ترین آثار خود را در وصف قیام عاشورا و شهدای مدافع حرم در جمع حاضران قرائت کردند و شرکت کنندگان در این محفل معنوی با ذکر صلوات آنان را مورد تشویق و تحسین قرار دادند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه تربت جام در این محفل با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین (ع) در ارتباط با اهمیت اشعار آئینی گفت: کسی برای اهل بیت(ع) شعر نمی گوید مگر این که مدد الهی جبرائیل او را یاری کند.

حجت الاسلام سید جعفر احمدی افزود: در شعر آئینی عناصری مانند حماسه، جهاد ،شهادت طلبی و ایارگری در قالب زیبای هنر و احساس در هم آمیخته و به مخاطب ارائه می شود که نفوذ بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: شعرای اهل سنت با تفضل به اهل بیت (ع) آثار ارزنده و فاخری را سرودند که ضمن پیوند عمیق وحدت نشر و گسترش آن اثر گذاری بیشتری در جامعه خواهد داشت.

انتهای پیام//م.ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.