مشهد؛

عزاداری کودکان مشهدی درحسینیه های ویژه کودک

مدیر فرهنگسرای کودک و آینده شهرداری مشهد گفت: همزمان با ایام محرم حسینیه های کودک در مناطق سیزده گانه این کلانشهر پذیرای کودکان چهار تا 13 ساله هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمید صادقی افزود: نهادینه سازی فرهنگ عاشورا و ترویج روحیه شهادت طلبی از الزامات مبارزه با جبهه جنگ نرم دشمن است که باید از سنین کودکی نهادینه شود.

وی ادامه داد: در همین چارچوب امسال همزمان با فرارسیدن ماه محرم حسینیه هایی ویژه کودکان با هدف تبیین واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) در مناطق مختلف شهری مشهد راه اندازی شد و در این مکانها حماسه عاشورا در قالب شعر و داستان برای کودکان بازخوانی می شود.

مدیر فرهنگسرای کودک و آینده گفت: هر حسینیه خدمات خود را طی هر شب برای 200 کودک و نوجوان برنامه ریزی کرده لذا پیش بینی شده تا پایان دهه نخست محرم 30 هزار کودک مشهدی از برنامه این حسینیه ها بهره مند شوند.

وی به راه اندازی ایستگاههای صلواتی ویژه کودکان نیز در جوار این حسینیه ها اشاره و بیان کرد: باید در عزاداریهای محرم نقش و جایگاه کودکان دیده شود تا آنها بتوانند متناسب با سن و سال و روحیات خود در کنار سایر همسالانشان به عزاداری بپردازند.

صادقی در ادامه از اجرای 'طرح مهر حسینی' در چهار بیمارستان مشهد نیز خبر داد و گفت: اجرای این طرح از دیروز 18 مهر همزمان با آغاز هفته کودک در بیمارستانهای دکتر شیخ، رضوی، هاشمی نژاد و امدادی شروع شده است.

وی افزود: در این طرح دو مبلغ دینیِ جوان و باتجربه به عیادت کودکان می روند و ضمن عیادت هدایا و محصولاتی چون کتاب قصه و اسباب بازی را به تناسب سن مخاطب به آنها اهدا می کنند.

مدیر فرهنگسرای کودک و آینده ادامه داد: همچنین سفارشات ائمه اطهار(ع) در خصوص تربیت فرزندان در قالب گفت و گو و ارائه بروشور به والدین گوشزد می شود.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.