ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت علوم تربیتی در آموزش معلمان/ وضعیت نگران‌کننده اعتیاد به فضای مجازی در کودکان

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به حادثه اخیر تنبیه بدنی در مدارس گفت: باید از توان علوم تربیتی در آموزش معلمان برای جلوگیری از چنین مسائلی بهره ببریم.

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت علوم تربیتی در آموزش معلمان/ وضعیت نگران‌کننده اعتیاد به فضای مجازی در کودکان

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد‌مهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در سومین همایش روان‌شناسی مدرسه با بیان اینکه باید در بحث بازآموزی و کارآیی معلمان تجدید نظر شود، اظهار داشت: حوادث اخیر و تنبیه بدنی دانش‌آموز در شأ‌ن کشور نبوده و موجب شد تا نظام تعلیم و تربیت زیر سوال رود.

وی ادامه داد: باید از همه توان علوم تربیتی و مشاوره در آموزش معلمان بهره گرفته شود تا شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به آمار نگران کننده استفاده از فضای مجازی اشاره کرد و گفت: البته در کنار این معایب نقاط قوتی هم می‌توان از طریق فضای مجازی داشت.

وی افزود: اکنون در کشور روزانه 2.5 تا 3 میلیارد مراجعه به فضای تلگر‌ام وجود دارد که در موار‌دی حتی تا 6 میلیارد نیز افزایش پیدا می‌کند و از این آمار 23 درصد مربوط به حوزه آموزش است.

زاهدی بیان کرد: از آمار مذکور بالغ بر 6 میلیون مراجعه کننده در حوزه روان‌شناسی و مشاوره و آموزش‌های مربوط به آن به فضای مجازی مراجعه می‌کنند بنابراین وظیفه روان‌شناسی تولید محتوا برای فضای مجازی است چرا که این محتواها به خانواده‌ ورود پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه برای نقش آفرینی هر چه بهتر نیاز به تولید محتوا افزایش می‌یابد تصریح کرد: انجمن‌های علمی و سازمان نظام روان‌شناسی تحرک جدیدی در این زمینه ایجاد کرده است و باید توجه داشت که اگر مشاوره درستی وجود نداشته باشد در بخش آموزش فضای مجازی با خطراتی مواجه هستیم.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: در بحث فضای مجازی برخی از کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که بچه‌ها دچار اعتیاد به آن شده‌اند و نگرانی‌ها را در این زمینه افزایش داده است.

وی ادامه داد: بنابراین باید ما نیز به این هشدار توجه کنیم تا طی چند سال آینده بچه‌های ما دچار اعتیاد به فضای مجازی نشوند چراکه روز به روز استفاده از این فضا در حال افزایش است.

وی عنوان کرد: برای ساخت کشور با اهداف متعالی باید تمرکز‌مان بر روی دانش‌آموزان و به ویژه مقطع ابتدایی باشد و اگر فرصت این مسئله را نداشته باشیم آینده‌سازان تأثیرگذار در کشور نخواهیم داشت.

زاهدی یادآور شد: باید هدایت دانش‌آموزان را در دست گرفت که این وظیفه باید در حوزه روان‌شناسان و متخصصان امر باشد که با برنامه‌ای منسجم و تولید محتوایی مناسب در فضای مجازی از تبعات بعدی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار