اردوغان: به دنبال ایجاد منطقه امن در سوریه هستیم/ درهای ترکیه را به روی آوارگان نخواهیم بست

رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی از تصمیم برای ایجاد منطقه امن در سوریه خبر داد.

اردوغان: به دنبال ایجاد منطقه امن در سوریه هستیم
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه از تصمیم برای ایجاد منطقه امن در داخل سوریه پس از عملیات در الرقه و منبج خبر داد.

رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه گفت تصمیم اسرائیل برای ساخت شهرک های جدید در کرانه باختری رود اردن به رغم مخالفت سازمان ملل متحد، اقدامی کاملاً تحریک آمیز است.

رجب طیب اردوغان در سخنرانی خود در بنیاد صلح بین الملل در بحرین گفت: برای تقویت روابط با بحرین در همه زمینه ها تلاش خواهیم کرد. بحرینی ها ما را در برابر کودتاچیان تنها نگذاشتند و با ما تماس گرفتند و از ما حمایت کردند و در کنار ما ایستادند. بحرین پیش از آنکه ناکامی کودتا مشخص شود، از ما حمایت کرد و حمد بن عیسی آل خلیفه نخستین فردی بود که در آن زمان گفتگوی تلفنی با ما داشت. برای تقویت روابط بین دو کشور در همه زمینه ها از جمله زمینه های تجاری و نظامی تلاش می کنیم. در دوره حساسی قرار داریم و باید با یکدیگر برای حل مشکلات منطقه و برقراری ثبات در آن همکاری کنیم. 

اردوغان افزود: شش سال است که منطقه ما با خطر تروریسم روبروست. تروریسم در حال تغییر چهره سوریه است. پایتخت های تاریخی عربی به میدان های جنگ نیابتی بین کشورهای بزرگ تبدیل شده است. هیچ تضمینی وجود ندارد که آنچه در سوریه، عراق و لیبی رخ می دهد، برای ما رخ ندهد. خطر در سوریه و عراق ما را هم در ترکیه تهدید می کند و به همین علت باید وارد عمل شویم. برای تثبیت آتش بس در سوریه تلاش می کنیم. 

وی خاطر نشان کرد: به زودی شهر الباب را از داعش پاکسازی خواهیم کرد و سپس به منبج و الرقه خواهیم رفت. با هر هزینه ای بر نابود کردن داعش تأکید داریم. برای ایجاد منطقه امن در داخل سوریه پس از پایان عملیات در الباب، منبج و الرقه تلاش می کنیم. مساحت منطقه امن در سوریه ممکن است به پنج هزار کیلومتر مربع برسد. 

رئیس جمهور ترکیه گفت: اتحادیه اروپا به هیچ یک از تعهدات مالی اش به ما در مسئله آوارگان عمل نکرد. ما درهای ترکیه را بر روی آوارگان نخواهیم بست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار