ایلام؛

بهره برداری از 40 پروژه آبرسانی روستایی ایلام

از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تا کنون 40 پروژه آبرسانی ملی و استانی در سطح روستاهای استان به بهره برداری رسیده است.

بهره برداری از 40 پروژه آبرسانی روستایی ایلامبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گفت: در این مدت 116 روستا با جمعیت 48 هزار و 368 نفر و با اعتباری بیش از 230 میلیارد ریال از نعمت آب شرب روستایی بهره مند شده اند.

نورالله تیموری اظهارکرد:در ایام دهه مبارک فجر عملیات آبرسانی فاز چهار مجتمع شله کش، فاز اول مجتمع شباب در شهرستان چرداول، مخزن و خط انتقال آب ماهوته و فاز آخر مجتمع گنداب انجیره در شهرستان آبدانان به بهره برداری رسید.

تیموری بیان کرد: طرح آبرسانی مخزن 150 متر مکعبی روستای گلوزه، روستای احمد آباد و تجهیز چاه روستای حمزه شاوریه در شهرستان دهلران و احداث مخزن 200 مترمکعبی روستای اما در شهرستان ملکشاهی از دیگر طرح های آبرسانی روستایی بود که در این ایام به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: در حال حاضر عملیات اجرایی هشت پروژه آبرسانی به روستاهای شهرستان های ایلام، مهران، ملکشاهی، دره شهر، دهلران، بدره، چرداول و آبدانان در قالب 34 پروژه و با اعتباری بالغ بر 310 میلیارد ریال در دست اقدام است.

تیموری عنوان کرد: هم اکنون 175 هزار نفر از جمعیت روستایی این استان در 498 روستا زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.

تعداد کل مشترکان آب روستایی استان ایلام 45 هزار و 544 مشترک است که از این شمار 885 را مشترکان عمومی و ادارات، یک هزار و 587 را مشترکان تجاری و صنعتی و 43 هزار و 99 مشترک را بخش مسکونی تشکیل داده است.

منابع تامین آب روستایی ایلام 166 منبع است که 105 مورد آن را چشمه ها و 61 مورد چاه و قنات است.
 
 
انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.