بیرجند؛

راه اندازی دومین بالگرد اورژانس خراسان جنوبی در طبس

دومین بالگرد اورژانس خراسان جنوبی در طبس راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛سرور، معاون فنی و عملیات اورژانس کشور در سفر خود به شهرستان طبس گفت:دومین عامل مرگ و میر در طبس مباحث ترافیکی است و همین عامل ۷۰ درصد میزان ماموریت های آمبولانس هوایی را تشکیل می دهد، این مسئله نیاز به اورژانس هوایی را در این منطقه افزایش می دهد.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات فوریت های پزشکی جزء اولویت های مهم وزارت بهداشت است،افزود : ایران نوزدهمین کشور پهناور جهان است و الگوی ارائه خدمت در کشورهای پهناور به لحاظ رسیدن سریع بر بالین بیمار و انتقال سریع بیمار به مرکز درمانی تخصصی از اولویت های خدمات فوریت های پزشکی است.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور گفت :بر اساس تصمیماتی که مقامات وزارت بهداشت اتخاذ کرده اند گسترش خدمات آمبولانس در دستور کار است به همین منظور سی امین بالگرد اورژانس هوایی در کشور و دومین در استان خراسان جنوبی به زودی در شهرستان طبس راه اندازی خواهدشد.

سرور افزود : وزارت بهداشت پی گیر اضافه کردن ناوگان مدرن به آمبولانس های هوایی است و و به زودی خبرهای بسیار خوبی در این زمینه اعلام خواهد شد.

وی بااشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد ماموریت های آمبولانس هوایی مربوط به مباحث ترافیکی است،گفت: در شهرستان طبس دومین عامل مرگ و میر مباحث ترافیکی است لذا ارائه خدمات آمبولانس هوایی می تواند بسیار مفید واقع شود.

معاون فنی و عملیات اورژانس کشور با بیان اینکه بر اساس آمار و محاسبات شش درصد درآمد ناخالصی ملی کشور در حوزه حوادث ترافیکی از بین می رود، افزود: خدمات آمبولانس هوایی می تواند جلوی این خسارت ها را تا حد بسیار زیادی بگیرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.