حماس در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران شرکت می‌کند

هیئتی از جنبش حماس هفته آینده برای شرکت در کنفرانس "حمایت از انتفاضه فلسطین" به تهران سفر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، جنبش حماس در راستای تقویت روابط خود با ایران، درخواست تهران مبنی بر شرکت در کنفرانس "حمایت از انتفاضه فلسطین" را، که از 30 بهمن تا 3 اسفند برگزار می‌شود، را پذیرفت.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در این باره  اعلام کرد: با ارسال دعوتنامه از طریق "اسامه حمدان"، مسئول روابط خارجی جنبش حماس، از این جنبش خواستیم در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین  مشارکت کند.

اسامه حمدان دعوتنامه ایران را در بیروت از حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه علی لاریجانی در امور بین‌الملل دریافت کرد.

بنا بر این درخواست، هیئتی متشکل از اسامه حمدان، محمد نصر، مسئول سابق اداره سیاسی و خالد مقدومی، نماینده جنبش در تهران، در این کنفرانس حضور می یابند.

حضور یافتن اسماعیل هنیه، معاون ریاست دفتر سیاسی حماس، که نامزد ریاست دفتر سیاسی این جنبش است، در  کنفرانس حمایت از انتفاضه تایید نشده است، زیرا انتخابات داخلی حماس در نوار غزه در حال برگزاری است.

مجلس شورای اسلامی میزبان ششمین همایش و علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، ریاست عالیه این کنفرانس را برعهده دارد و حسین امیر عبداللهیان بعنوان دبیرکل همایش مسئولیت برگزاری آن را بر عهده دارد.

همچنین این همایش بین المللی با حضور رؤسا و نمایندگان پارلمانها، دبیران‌کل و نمایندگان سازمانهای منطقه‌ای و بین المللی، شخصیت های برجسته سیاسی، فرهنگی و دینی منطقه غرب آسیا و جهان، رهبران گروه‌ها و شخصیت های برجسته فلسطینی و نمایندگان سازمان‌های غیر دولتی حامی حقوق ملت فلسطین از سراسر جهان، برگزار می شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار