اصفهان؛

نیاز ما به وحدت بیش از هر زمان دیگر است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در دنیای پرآشوب فعلی، بیش از هر زمان دیگری به وحدت و همبستگی نیازمندیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدرضا صالحی امیری در پیام خود به همایش موسوم به 'کاروان وفاق' (برنامه مشترک ادیان توحیدی در اصفهان) که شامگاه چهارشنبه توسط محمدرضا موالی زاده مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد،افزود: اگرچه ما بظاهر ادیانی متفاوتی داریم اما مشترکات فرهنگی موجب شده است با یکدیگر پیوند حقیقی داشته باشیم.

وی یادآور شد: موحدان این سرزمین، همدلی و همراهی را به شایسته ترین شکل ممکن به نمایش گذاشته اند و انسجام پیروان ادیان توحیدی در ایران از سر جبر و اکراه نبوده بلکه با خواست و اراده قلبی و خردمندانه صورت گرفته است.

وی در پیام خود اضافه کرد: ملیت مشترک، زبان، درد و دغدغه مشترک و خداباوری و وحدانیت، این همراهی را رقم زده و اصفهان بعنوان مرکز مفاهمه و همزیستی پیروان ادیان توحیدی بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه پیام خود خاطرنشان کرد: دیرگاهی است که در این
سرزمین، پیروان ادیان توحیدی در کنار هم با صلح و صفا زندگی می کنند و داد و ستد عاطفی دارند و در ناملایمات دست دردست هم از مُلک، ملت و وحدت ملی و سرزمین خود دفاع می کنند.

صالحی امیری با بیان اینکه ایران کشور تنوع ها و تجلی وحدت در عین کثرت است، گفت: تنوع در اقلیم و آب و هوا، زبان و لهجه و مذاهب و ترکیب این پرده های رنگارنگ، تصویر چشم نوازی ایجاد کرده است و وقتی تفاوت های ظاهری در کنار هم می نشیند مکمل یکدیگر می شود و رنگین کمان زیبایی را به نمایش می گذارد.

وی در ادامه پیام خود افزود: همه کتاب های آسمانی، ما را به این نکته عمیق و درس آموز فرامی خواند که روح جاری در کالبد همه ادیان توحیدی، یکی است و همه ادیان توحیدی، انسان ها را به خداجویی و خیرخواهی و حق طلبی دعوت می کنند.

وی با اشاره به اینکه از تاسیس صفاخانه اصفهان بیش از 110 سال می گذرد، تاکید کرد: می توان با سلوکی معنوی در کنار هم زیست و بخوبی زندگی کرد.
انجمن صفاخانه، مکانی در جلفا اصفهان(محله ارامنه) بوده که به همت آقا نجفی اصفهانی و حاج آقا نورالله نجفی اصفهانی در سال ۱۲۸۱ شمسی تأسیس شده و در آن مُبلغان مسیحی و نمایندگان مسلمانان به گفتگو می‌پرداختند و درواقع یکی از اولین مراکز گفتگوی ادیان و تمدن‌ها در جهان بوده است.
«کاروان وفاق»، یک برنامه مشترک ادیان توحیدی در اصفهان است که همزمان با دهه مبارک فجر، صبح امروز با حضور سران و روحانیون ادیان توحیدی و اجرای برنامه‌های نمادین در گلستان شهدای این شهر آغاز شد.
این کاروان پس از گلستان شهدا، با حضور در آرامستان ارامنه و اهدای گل به شهدای ارامنه، حضور در کلیسا و سخنرانی اسقف اعظم و حضور در خانه زرتشتیان موسوم به'درب مهر' و کنیسه کلیمیان و نیز نشست با استاندار اصفهان ادامه پیدا کرد.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار