اصفهان؛

برگزاری همایش 'پیامبر رحمت' در اصفهان

نخستین همایش از سلسله همایش های 'پیامبر رحمت' با رویکرد توجه به ارائه سخنرانی ها و مقالات به زبان انگلیسی، در اصفهان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در این همایش که امروز در تالار دکتر شریعتی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه اصفهان با مشارکت دانشگاه اصفهان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مجتمع آموزشی سبحان برگزار شد، جمعی از پژوهشگران، استادان و دانشجویان رشته های مرتبط با زبان های خارجی از دانشگاه ها، موسسه ها و مراکز علمی استان اصفهان و جامعه المصطفی العالمیه(نهادی علمی و بین المللی که با هدف گسترش علوم اسلامی فعالیت می کند)حضور داشتند.
مجری و برگزارکننده این همایش در گفت وگو با ایرنا، هدف از برگزاری این برنامه علمی فرهنگی را توجه به بسط فرهنگ غنی اسلام و معرفی هرچه بهتر پیامبر اعظم(ص) به زبان انگلیسی بعنوان زبان نخست بین المللی عنوان کرد.

محسن ملاحسینی با اشاره به ارائه تمام سخنرانی ها و مقالات این همایش به زبان انگلیسی اضافه کرد: برگزاری چنین همایش هایی می تواند برای علاقمندان و دانشجویان از نظر درک اصول و چارچوب های صحیح ارائه مطلب و سخنرانی انگلیسی بویژه در حوزه مباحث دینی و فرهنگی مفید باشد.

وی افزود: این همایش،نخستین برنامه از سلسله همایش های 'پیامبر رحمت' به شمار می رود و این همایش در دوره های بعدی بشکل وسیعتر و با تولید مقالات بیشتر برگزار خواهد شد.
مدیر اجرایی این همایش نیز در گفت و گو با ایرنا، زندگی، حسن خلق و رفتار سیاسی و اجتماعی حضرت محمد(ص) را از جمله موضوع های ارائه شده در این همایش عنوان کرد و گفت: سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و 'هالید موالید' از جامعه المصطفی العالمیه از کلیدی و اصلی ترین ارائه مطلب این همایش بود.
راضیه کیانی طهرانی افزود: این برنامه فرهنگی مقدمه ای برای برگزاری نشست های تخصصی علمی، دینی، فرهنگی به زبان انگلیسی و دیگر زبان های رایج دنیاست تا به این وسیله بتوانیم فرهنگ اسلامی ایرانی را هرچه بهتر به دیگر مردم جهان معرفی کنیم و جوانان و دانشجویان نیز در راستای یادگیری هدفمند زبان های خارجی تشویق شوند.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.