کاوه صباغ زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

این فیلم‌ها شایسته مخاطب نیست

کارگردان «ایتالیا ایتالیا» مدیریت و نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر را مورد نقد و بررسی قرار داد.

کاخ مردمی صندوق رأی ندارد/ این فیلم‌ها شایسته مخاطب نیستکاوه صباغ زاده کارگردان فیلم سینمایی «ایتالیا ایتالیا» در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: سینمای ایران به یک پوست اندازی نیاز دارد. من خیلی ناخودآگاه از این فیلم‌های یکدست، یک شکل و درام اجتماعی احساس دزدی می‌کردم و حس می‌کنم این فیلم‌ها واقعا لیاقت مخاطب ما نیستند.

وی افزود: مخاطب ما موضوع های منعکس شده در درام‌های اجتماعی را در زندگی خود تجربه می‌کند و باید وقتی به سینما می‌آید فیلمی را ببیند که در زندگی خود فرصت تجربه کردن آن را ندارد.

این کارگردان اظهار داشت: هدف من این بود که فیلمی بسازم که بیننده را سرگرم کند و بیننده با حال خوب از سالن سینما بیرون برود.

صباغ زاده با اشاره به بازخورد فیلم «ایتالیا ایتالیا» و انتقاد از مدیریت کاخ مردمی سی و پنجمین جشنواره سینمایی فجر، تصریح کرد: در زمانی که ما به همراه مهمان‌هایمان برای دیدن فیلم به کاخ مردمی جشنواره رفتیم مانند نقل در سالن‌های مختلف تقسیم شدیم و با تفاوت کیفیت فیلم را تماشا کردیم بنابراین من سالن سینما را به اعتراض ترک کردم.

این کارگردان گفت:متأسفانه مدیر کاخ مردمی سی و پنجمین جشنواره سینمایی فجر مدیر نیست و بازیگر است و یکی از غیر مردمی ترین بازیگرها سینمای کشورمان به حساب می‌آ‌ید، برای من جای تعجب دارد و این را به شکل انتقاد میگویم.

صباغ زاده افزود: امیدوارم از سال آینده مدیریت جشنواره سینمایی فجر مدیریت کاخ مردمی را به کسی بدهد که در وهله اول مدیر است و از بطن سینما آمده و روابط عمومی خوبی دارد.

وی اظهار داشت:اگر از اول مي‌گفتند که پردیس ملت بخش مردمی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر را به اینگونه برگزار می‌کند، شرکت نمی‌کردم.

این کارگردان در پایان در خصوص فیلم اولی‌های شرکت کننده در جشنواره فیلم فجر، گفت: فیلم اولی‌ها خیلی خوب بودند و برد کردند البته در این میان فیلم‌های «انزوا» و «سهیلا؛شماره17» من را به وجد آوردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار