کرمان؛

کاهش ورودی پرونده ها به دادگستری استان کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:روند رشد ورودی پرونده های وارده به دادگستری استان از 5درصد به یک درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یدالله موحد در نشست تعاملی شورای معاونین دادگستری استان با قضات سازمان قضائی نیروهای مسلح کرمان که در محل سازمان قضائی نیروهای مسلح برگزار شد ،گفت:عملکرد ها بایستی کیفی سازی وارتقاء یابد.

وی اعلام داشت:پرونده های وارده به دادگستری استان کرمان طی 10ماهه ی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد رشد داشته است و این درحالی است که ورودی پرونده ها در سال 94نسبت به 93پنج درصد رشد داشته بود.

رئیس شورای قضائی استان حجم بالای ورودی پرونده ها به سیستم قضائی و انباشتگی قابل توجه پرونده ها در شعب را از عمده مهمترین مشکلات دستگاه قضائی استان کرمان برشمرد و افزود:طی دو سال گذشته اقدامات و برنامه های خوبی در جهت حل وفصل این دومشکل اجرا شده است اما علیرغم کسب موفقیت ها هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تصریح کرد:وقتی سطح دانش وآگاهی حقوقی مردم افزایش می یابد قطعا در کاهش دعاوی موثر است و می تواند اثر گذار در آرامش جامعه باشد و به تقویت نظام حقوقی جامعه کمک کند.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان اعلام کرد:یکی از برنامه های جدی دادگستری استان در سال آینده ارتقای سطح کیفی دادرسی ها،نظریات کارشناسی و مسائل مرتبط با ضابطین دادگستری خواهد بود.

وی تاکید کرد:کیفی سازی و ارتقایسطح کارشناسی های کانون کارشناسان رسمی دادگستری نقش بسزایی در فرآیند دادرسی ها دارد و برنامه های خوبی در این زمینه با همکاری کانون کارشناسان استان در حال انجام است .

موحد با اشاره به اینکه نیازمند یک همکاری و تعامل متقابل و اجرای یک برنامه مشترک با سازمان قضائی نیروهای مسلح در زمینه کیفی سازی عدالت کیفری در استان کرمان هستیم، افزود: بایستی دانش حقوقی ضابطین ارتقا یابد و به یک نقطه قابل قبول برسد تا ماموریت های محوله به صورت سریع و به هنگام در راستای اجرای عدالت صورت پذیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار