کرمان؛

کاهش 46درصدی مددجویان کانون اصلاح وتربیت

رئیس کل دادگستری استان کرمان از کاهش 46درصدی موجودی مددجویان کانون اصلاح وتربیت ماهان طی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یدالله موحد روز دوشنبه در ویژه برنامه دهه فجر انقلاب اسلامی در کانون اصلاح و تربیت استان کرمان افزود: در سطح دنیا و در بین دانشمندان علم جرم شناسی به اثبات رسیده که بهترین شیوه برای مقابله با بزهکاری و جرایم، برنامه های پیشگیرانه رشد مدار است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بر توسعه سواد آموزی در بین مددجویان کانون اصلاح و تربیت تاکید و خاطرنشان کرد: باید برنامه های آموزشی فرهنگی تربیتی اصلاحی مناسب وضعیت هر یک از مددجویان برای آنها تدوین شود تا اهداف مورد نظر از تاسیس کانون اصلاح و تربیت محقق شود

وی بیان کرد: همواره تاکید شده تمامی موارد مورد نیاز نوجوانان در حوزه فرهنگی آموزشی تربیتی باید در اختیار مددجویان کانون اصلاح و تربیت قرار گیرد.

موحد عنوان کرد:واقعیت این است که در زمان ورود به کانون اصلاح و تربیت احساس متفاوتی دارم و زمانی که اینجا حرف از زندان و زندانبان مطرح می شود نگران می شوم زیرا این مرکز را باید به عنوان یک مدرسه بدانیم.

رئیس شورای قضائی استان کرمان با اشاره به اینکه جمعی از فرزندان این ملت در این مرکز حضور دارند و بایستی مورد توجه قرار گیرند،تاکید کرد: هر مدیر در کانون اصلاح و تربیت باید فکر کند که وارد یک مرکز آموزشی می شود و مددکاران باید به مانند آموزگار به رسالت خود بپردازند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان خاطرنشان کرد:‌نوجوانان باید مهارت های زندگی اجتماعی و نحوه مناسبات و رفتار با دیگران را در این مرکز فرا گرفته و یک مهارت شغلی نیز آموزش ببینند که آتیه خود را تامین کنند.

وی گفت: در این مرکز باید آموزش های مذهبی فرهنگی و انواع مهارت های مورد نیاز یک انسان برای زندگی به مددجویان کانون اصلاح و تربیت آموزش داده شود و نباید در این حوزه کوتاهی شود.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان گفت: نوجوانی که وارد این مرکز می شود در ابتدا باید توجیه شود که وارد یک مدرسه شده اند و باید مدت حضور خود در این مدرسه را برای خود یک فرصت بدانند.

وی گفت: باید اگر خللی در زندگی فردی و اجتماعی مددجویان کانون اصلاح و تربیت ایجاد شده در این مرکز برطرف شود تا زمینه بازگشت شرافتمندانه آنها به زندگی فردی و اجتماعی فراهم شود.

وی به تشکیل یک مدرسه در کانون اصلاح و تربیت تهران اشاره و بیان کرد: اگر در اینجا امکان دارد باید این کار را انجام دهیم و در صورتی که این امکان وجود ندارد باید ارتباطی با بیرون ایجاد شود که این جوانان و فرزندان این کشور بتوانند از این موقعیت سنی و عمری خود بهترین استفاده را کنند تا ضمن بازپروری مسیر آینده خود را به بهترین شکل ترسیم کنند.

وی بر ایجاد کارگاه های آموزشی فن آوری های نوین از جمله کامپیوتر برای مددجویان کانون اصلاح و تربیت تاکید و بیان کرد: خوشبختانه تعداد مددجویان کانون اصلاح و تربیت از 100 نفر در سال گذشته به 54 نفر رسیده است و امیدواریم زمانی این مرکز خالی از مددجو شود.

دراین مراسم وبه مناسبت ایام الله مبارک دهه ی فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هدایایی از سوی انجمن حمایت زندانیان؛اتاق اصناف و دفتر حمایت از کودکان و بانوان دادگستری کل استان کرمان به مددجویان اهدا شد.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.