جهانگيری در مراسم افتتاح بخش گاز نيروگاه بهبهان:

ايران بايد به كانون توليد و صادرات برق منطقه تبديل شود/ توجه ویژه بخش خصوصی در سرمایه گذاری احداث نيروگاههای کشور

معاون اول رييس جمهور گفت: ايران بايد تبديل به كانون منطقه در توليد و صادرات برق باشد و كشورهای اطراف بخشی از انرژی و برق مورد نياز خود را از کشورمان تامين كنند.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در مراسم افتتاح بخش گاز نیروگاه سیكل تركیبی بهبهان با تبریك سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: یكی از ظلم های بزرگ در حق مردم و مسئولین ایران اتهامات بی اساسی است كه می گویند ایران حامی تروریسم است و براساس این اتهام دروغ تحریم و فشار علیه ملت ایران وضع می كنند.

معاون اول رییس جمهور مردم ایران را مردمی تمدن ساز و با فرهنگ توصیف كرد و گفت: بعنوان نمونه شهرستان بهبهان نماد بارز تمدن است كه چند هزار سال قدمت دارد.

وی با بیان اینكه ملت ایران از تمام فشارها و تحریم ها با سربلندی بیرون آمده و راه پیشرفت و تحقق آرمان های امام را در پیش گرفته اظهار داشت: یكی از رسالت های اصلی دولت این است كه فضای سرمایه گذاری و تولید را در كشور فراهم كند تا دغدغه مردم برای بیكاری جوانان مرتفع شود.

جهانگیری لازمه فراهم شدن فضای تولید و سرمایه گذاری را انسجام و همدلی در كشور دانست و افزود: این فضا در سایه رهبری و هدایت های مقام معظم رهبری فراهم می شود و هر كس با هر تفكر و گرایشی می تواند برای حل مشكلات كشور فعالیت كند.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با یادآوری اینكه پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای احداث واحدهای كوچك صنعتی نیازمند دانش و توان خارجی بودیم افزود: امروز خوشبختانه نیروگاه ها و پالایشگاه های بزرگ توسط فرزندان ایران و با اتكا به توان داخلی ساخته می شود و اگرچه ممكن است برخی از تجهیزات از خارج وارد شود اما كار اصلی طراحی و احداث نیروگاه ها در داخل كشور انجام می شود و حتی ایران به برخی مناقصه های بین المللی برای احداث نیروگاه در كشورهای دیگر نیز اقدام كرده است.

وی حضور بخش خصوصی در احداث نیروگاه ها را پراهمیت خواند و گفت: امروز بخش خصوصی سرمایه گذاری وسیعی در احداث نیروگاه در كشور انجام داده است.

جهانگیری با تاكید بر اینكه باید بتوانیم نقش پر رنگ تری در تامین انرژی و برق كشورهای اطراف ایفا كنیم، خاطر نشان كرد: ایران علاقمند است با كشورهای حاشیه خلیج فارس رابطه برادرانه خوبی داشته باشد اما متاسفانه برخی از آنها اشتباهاتی دارند و گاهی دنباله رو سیاست های آمریكا هستند.

معاون اول رییس جمهور استان خوزستان را پیشتاز در همه بخش ها از جمله بخش كشاورزی برشمرد و گفت: كشاورزی استان خوزستان می تواند جهش بزرگی دراقتصاد ایران بوجود آورد.
وزیر نیرو نیز در این مراسم با بیان اینكه نیمی از كل نیروگاه هایی كه امسال به بهره برداری رسیده و به بهره برداری خواهد رسید در استان خوزستان خواهد بود، گفت: استان خوزستان از جایگاه بالایی در مجموعه شبكه برق كشور برخوردار است.

مهندس چیت چیان همچنین با یادآوری اینكه وزارت نیرو برای سال جاری متعهد بوده است كه 1800 مگاوات نیروگاه حرارتی جدید وارد مدار كند كه تا این لحظه 1995 مگاوات نیروگاه افتتاح شده و حدود 200 مگاوات نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید كه این یعنی ما از اهداف تعیین شده جلوتر هستیم.

وی استان خوزستان را استان نخست از نظر ظرفیت تولید برق معرفی كرد و گفت: از نظر مصرف برق نیز استان خوزستان به دلیل وجود صنایع بزرگ و طول دوره گرما، پس از تهران دومین استان است و از نظر میزان صادرات برق هم در جایگاه نخست كشور قرار دارد.

وزیر نیرو با بیان اینكه استان خوزستان در جایگاه دوم كشور از نظر انتقال برق قرار دارد اظهار داشت: در كنار تولید برق باید به توسعه شبكه انتقال هم توجه كنیم چرا كه نیاز قطعی به بازسازی و افزایش ظرفیت شبكه انتقال در كشور وجود دارد و برای این منظور 5 مناقصه بزرگ برگزار شده كه تاكنون برنده 2 مناقصه تعیین و قریب به 400 پست جدید احداث خواهد شد.

مهندس چیت چیان درخصوص آب استان خوزستان نیز تصریح كرد: بزرگترین سرمایه گذاری ها برای استحصال آب در استان خوزستان انجام شده و زیر كشت بردن 550 هزار هكتار از اراضی استان خوزستان و ایلام از تلاش های جهادی برای مدرن سازی شبكه های آبیاری است كه در دست اجرا قرار دارد.

انتهای پیام /


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار