افتتاح واحد گاز نیروگاه سیكل تركیبی ماهشهر توسط معاون اول رییس جمهور

بخش گاز نیروگاه سیكل تركیبی ماهشهر با حضور معاون اول رییس جمهور افتتاح شد.

افتتاح واحد گاز نیروگاه سیكل تركیبی ماهشهر توسط معاون اول رییس جمهور
به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری صبح امروز (سه شنبه) در دومین روز از سفر به استان خوزستان، در نیروگاه سیكل تركیبی ماهشهر حضور یافت و بخش گاز این نیروگاه را كه شامل 4 واحد گازی كه هر كدام به ظرفیت 162 مگاوات را مورد بهره برداری قرار داد.

معاون اول رییس جمهور همچنین به همراه وزیر نیرو از بخش های مختلف و تاسیسات این نیروگاه بازدید كرد و از ظرفیت واحدهای گازی، میزان اشتغالزایی و برنامه های آتی این نیروگاه برای راه اندازی واحدهای بخار مطلع شد.

گفتنی است 4 واحد گاز نیروگاه سیكل تركیبی ماهشهر هر كدام به ظرفیت 162 مگاوات با هدف تامین نیاز برق منطقه، اشتغالزایی و پایداری شبكه به خصوص در جنوب شرق كشور احداث شده و برای اجرای این پروژه 128 میلیون یورو اعتبار ارزی و 3200 میلیارد رالر اعتبار ریالی هزینه شده است.

واحد گاز نیروگاه سیكل تركیبی ماهشهر در زمینی به مساحت حدود 100 هكتار احداث شده و با راه اندازی آن برای 1200 نفر بصورت مستقیم اشتغال زایی شده است.

جهانگیری بخش گاز نیروگاه سیكل تركیبی بهبهان را افتتاح کرد

معاون اول رییس جمهور همچنین به اتفاق وزیر نیرو از بخش های مختلف این نیروگاه بازدید و در جریان جزئیات فنی این پروژه قرار گرفت.

گفتنی است برای این پروژه كه شامل دو واحد گازی و یك واحد بخار است حدود 1200 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده كه در این فاز واحدهای گاز به افتتاح رسیده است.

براساس گزارش مدیران پروژه واحد بخار نیروگاه نیز در خرداد ماه به بهره برداری خواهد رسید.

معاون اول رییس جمهور قرار است تا دقایقی دیگر در مراسم افتتاح این نیروگاه سخنرانی كند.

 
انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار