جهانگیری در مراسم آغاز اجرای طرح توسعه پالایشگاه آبادان:

كمترین تردیدی در ایران برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی با چین وجود ندارد

معاون اول رییس جمهور با اشاره به طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان و مشاركت كشور چین در اجرای این پروژه گفت: امیدوارم این طرح به نماد همكاری ایران و چین تبدیل شود.

كمترین تردیدی در ایران برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی با چین وجود ندارد
به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری عصر امروز (دوشنبه) در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه و تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان باتبریك سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی در مقطعی به پیروزی رسید كه خیلی ها باور نمی كردند با اتكا به ارزش های دینی امكان ظهور و بروز چنین انقلابی وجود داشته باشد اما انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) و حضور آحاد مردم به پیروزی رسید.

معاون اول رییس جمهور مردم خرمشهر و آبادان را نماد ایستادگی و مقاومت توصیف كرد و افزود: همه ملت ایران به مردم خرمشهر و آبادان به خاطر ایستادگی و دفاع از آب و خاك كشور در 8 سال دوران دفاع مقدس افتخار می كنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود وزارت نفت را یكی از وزارتخانه های موفق در اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: وزارت نفت عملكرد بسیار خوبی در چارچوب اقتصاد مقاومتی داشته و بسیار خوب درخشیده است.

جهانگیری افزود: این وزارتخانه هم در سرمایه گذاری در بخش هایی كه مورد تاكید رهبر معظم انقلاب و سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده نقش خوبی ایفا كرده و هم در بخش میادین مشترك نفت و گاز دستاوردهای ارزشمندی داشته است.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: میزان تولید از میادین مشترك غرب كارون با تلاش های وزارت نفت از 70 هزار بشكه به 270 هزار بشكه در روز رسیده كه افتخاری بزرگ است و امیدوارم با همین شتاب در میادین مشترك تلاش كنیم تا بتوانیم سهم و حق ملت ایران را از این میادین برداشت كنیم و این وظیفه همه مدیران وزارت نفت است.

وی با اشاره به اینكه تلاش برای توسعه و پیشرفت در سرتاسر كشور در حال انجام است، تصریح كرد: البته ممكن است كمبودها و نواقصی در كشور وجود داشته باشد اما یكی از مهمترین مسئولیت ها كه بر دوش مدیران كشور وجود دارد این است كه با پیگیری جدی و نظارت كارها را تا مرحله آخر به سرانجام برسانند.

جهانگیری با اشاره به توجه و عنایت ویژه دولت تدبیر و امید نسبت به پالایشگاه آبادان گفت: پالایشگاه آبادان از ابتدای كار دولت تدبیر و امید به عنوان یك موضوع جدی مطرح بود چرا كه این پالایشگاه نماد صنعتی شدن ایران است و در مقطعی كه زندگی به شكل سنتی در ایران در جریان بود، آبادان مركز ورود صنایع جدید و تكنولوژی بوده است.

معاون اول رییس جمهور با تاكید بر اینكه پالایشگاه آبادان باید به فناوری ها و تكنولوژی های روز دنیا مجهز شود، گفت: در نظر برخی از دوستان تردید وجود داشت كه آیا مصلحت است كه پالایشگاه جدیدی در آبادان احداث كنیم یا نه؟

وی با اشاره به حجم عظیم سرمایه گذاری برای اجرای طرح توسعه پالایشگاه آبادان خاطر نشان كرد: این طرح قرار است با سرمایه گذاری 2.7 میلیارد دلار اجرا شود كه رقمی بسیار بزرگ است و هم در داخل كشور و هم در خارج از كشور توجه زیادی به این طرح معطوف شده و طرف های خارجی فراوانی متقاضی سرمایه گذاری در چنین پروژه های بزرگی هستند.

جهانگیری با تاكید بر اینكه این پالایشگاه هم باید از فناوری های روز دنیا برخوردار باشد و هم باید بتواند محصول با كیفیت به بازار عرضه كند، گفت: یكی از مشكلات كشور آلودگی هوای كلان شهر ها است كه بخش زیادی از این آلودگی به دلیل كیفیت نامطلوب بنزین بوده است و با اقدامات خوب وزارت نفت امروز در اكثر كلان شهر ها بنزین با استاندارد یورو 4 عرضه می شود و پالایشگاه آبادان نیز كمك خواهد كرد تا محصولات استاندارد و با كیفیت بالا تولید شود.

معاون اول رییس جمهور با تاكید بر اینكه باید مسئولین كشور در خصوص مشكلات و مسائل به یك تفاهم برسند گفت: البته ممكن است در راهكارها میان مدیران و مسئولین اختلاف نظر وجود داشته باشد اما امروز همه به این باور رسیده اند كه موضوع اقتصاد، بیكاری و معیشت مردم مسأله اصلی ایران است و همه باید برای حل این مشكلات كمك كنند.

وی اهمیت توجه و انتخاب شركای خارجی خوب برای اجرای طرح ها را مورد تاكید قرار داد و گفت: كشور چین كه طرف قرار داد در اجرای طرح توسعه پالایشگاه آبادان است كشوری مهم و دوست راهبردی ما است و در ایران كمترین تردیدی برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی با چین وجود ندارد.

جهانگیری با اشاره به توافق صورت گرفته میان رؤسای جمهوری ایران و چین مبنی بر برقراری روابط راهبردی میان دو كشور گفت: برقراری روابط راهبردی میان ایران و چین موضوعی جدی است و حتی پس از برجام نیز ایران روابط اقتصادی خود را با چین افزایش خواهد داد.

وزیر نفت نیز در این مراسم آبادان را نماد صنعتی شدن ایران و توسعه صنعت نفت كشور دانست و گفت: با اجرای طرح توسعه پالایشگاه نفت فرصت های شغلی فراوانی برای جوانان این شهر فراهم خواهد شد.

زنگنه اجرای طرح توسعه پالایشگاه آبادان را نخستین گام برای بهینه سازی پالایشگاه های كشور دانست كه با اتكا به منابع خود پالایشگاه انجام می شود گفت: در برنامه ششم توسعه پیش بینی شده كه ظرفیت پالایشگاه های كشور از 1.7 میلیون به 3 میلیون بشكه در روز ارتقاء پیدا كند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار