خوانساری در بیست و سومین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران:

بخش خصوصی مورد جفا قرار گرفته است/ سود تسعیر ارز صادراتی از مالیات معاف شد

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: توجه به بخش خصوصی در مرکز توجه دولتمردان قرار نداشته به گونه ای که بی مهری به آن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزایش یافته است.

بخش خصوصی مورد جفا قرار گرفته است/اقتصاد کشور با توسعه بخش خصوصی بارور می شودبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در بیست و سومین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارکه فجر عنوان کرد:در ۳۸ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بخش خصوصی مورد جفا قرار گرفت کمااینکه پیش از آن توجه چندانی به این بخش نمی شد.

وی در ادامه هویت دادن به بخش خصوصی را جزو مهم ترین وظیفه اتاق بازرگانی دانست و افزود: اتاق بازرگانی می بایستی از طریق ایجاد زیر ساخت های لازم سرمایه داران را تشویق کرده و بدین طریق زمینه را برای تحرک بخش خصوصی فراهم کند.

به گفته خوانساری کشوری مثل توسعه کشور کره در گرو احیا بخش خصوصی بوده است به همین منظور می توان دریافت که توجه بخش خصوصی، اقتصاد کشور را بارور خواهد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: در جلسه قبلی هیات نمایندگان استان تهران قرار بر این شد تا کمیته مشترکی بین نمایندگان استان تهران برگزار شود.

خوانساری با بیان اینکه امید است همکاری و هماهنگی مشخصی بین اتاق بازرگانی تهران و مجلس شورای اسلامی به وجود بیاید، گفت: طی ۲ سال گذشته ارتباط خوبی با دولت داشته ایم و این در حالی است که این رابطه با مجلس شورای اسلامی کمتر بوده به همین منظور سعی در بهبود این امر داریم.

رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه ۱۰ خواسته بخش خصوصی از دولت در خرداد ماه سال جاری مطرح شده بود، افزود: معافیت سود تسعیر ارز حاصل از صادرات از هر گونه مالیات و عوارض یکی از خواسته های بخش خصوصی بود که حل شد.

وی تشریح کرد: مشکلات مربوط به بازگشت از ارزش افزوده کالاهای صادراتی نیز حل شده به گونه ای که بر اساس ابلاغیه سازمان امور مالیاتی مقرر شد تا ۸۰ درصد آن بلافاصله بازگردانده شود و ۲۰ درصد مابقی نیز پس از تایید دفاتر بازگردد.

خوانساری بیان کرد: با توجه به رشد منفی سال گذشته، اظهار نامه صنایع کوچک و متوسط که در ابتدا مورد قبول واقع نشده بود، هم اکنون پذیرفته شده و خوشبختانه به نتیجه رسیدیم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: این موضوع که بیمه همه خرید و فروش ها جزو پیمان بود و بیمه دریافت می کرد، در حال حل شدن است.

وی در ادامه افزود: بنا بر گفته معاون اول ریاست جمهوری مسائل مربوط به بازرسی ۶ ماهه توسط سازمان تامین اجتماعی از بنگاه های اقتصادی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رفع و بررسی مطرح می شود و امید است تا پایان سال جاری شاهد نتیجه مثبتی در این بخش باشیم.

خوانساری در پایان عنوان کرد: بنا بر مواد دوم و سوم بهبود فضای کسب و کار از دولت خواستاریم که قبل از ابلاغ هر بخشنامه ای از نظرات بخش خصوصی نیز بهره گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار