خوانساری؛

رکود صنعت به دلیل اقدامات خلاف سازمان تامین اجتماعی/ 2پله کسب و کار تنزل یافتیم

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت :اقدامات خلاف قانون سازمان تامین اجتماعی، صنعت را زمین گیر کرده لذا برای حل این معضل باید تدابیری اتخاذ شود.

رکود صنعت به دلیل  اقدامات خلاف سازمان تامین اجتماعی/ 2پله  کسب و کار تنزل یافتیمبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در بیستمین جلسه هیات نمایندگان اتاق گفت: رتبه فضای کسب و کار ایران در میان 190 کشور جهان در سال 2016 میلادی از 118 به 120 تنزل پیدا کرده است. علاوه بر این کشور در گروه 20 اقتصاد بزرگ دنیا به شمار می رود که این امر نشان از شایستگی ما نداشته لذا باید اقداماتی جهت تشویق سرمایه گذاران داخلی  وخارجی انجام شود.

وی با اشاره به رتبه تجارت فرا مرزی ایران عنوان کرد: رتبه ما 170 بوده اگر چه با ایجاد پنجره واحد، یک رتبه ارتقا پیدا کرده ایم ولی مشکلات مربوط به صادرات و واردات هنوز پا برجاست.

خوانساری با بیان اینکه بر اساس گزارش بانک جهانی رتبه فضای کسب و کار ایران از ۱۱۸ به ۱۲۰ تنزل پیدا کرده است، گفت: با توجه به اینکه ایران جزو ۲۰ اقتصاد نخست دنیا است، این رتبه‌ها در فضای کسب و کار ما مناسب نیست.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران با بیان اینکه رتبه ایران در شاخص تجارت فرامرزی از بین ۱۹۰ کشور، ۱۷۰ است، گفت: اکنون زمان انطباق اسناد صادراتی در ایران به عنوان یک شاخص قابل توجه در حوزه صادرات، ۱۰۱ ساعت است در حالی که در ۱۸ کشور، این زمان صفر و در ۲۵ کشور یک ساعت است.

وی همچنین به رای اعتماد پارلمان به وزرای جدید کابینه اشاره و خاطرنشان کرد: این موضوع نشان از همراهی مجلس با دولت داشته و امید می‌رود کابینه هم از این همراهی، برای بهبود فضای کسب و کار استفاده کند

وی با اشاره اینکه سازمان تامین اجتماعی صنعت را زمین گیر کرده است، گفت: این امر به تولید داخل لطماتی را وارد ساخته چرا که اخذ بیمه بابت خرید و فروش کالا، امری غیر قانونی است که سازمان تامین اجتماعی هم اکنون آن را انجام می دهد.

خوانساری با بیان اینکه خواهان حل و فصل ترکیب اعضای هیاتهای حل اختلاف هستیم، گفت: برای این معضل جلسه ای با سازمان تامین اجتماعی برگزار شده اما نتایج آن تا کنون مثمر ثمر واقع نشده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران  افزود: نامه ای در این خصوص از سوی اتاق بازرگانی تهران به معاون اول ریاست جمهوری ارسال شد که علیرغم این اقدامات همچنان مشکلات صنعت با سازمان تامین اجتماعی پا برجاست.

خوانساری تصریح کرد: اگر به دنبال سرمایه گذاری و اشتغال در کشور هستیم باید قانون را رعایت کنیم و جهت ایجاد رونق در این صنعت گام برداریم.

وی اظهار داشت: در 7 ماه نخست سال جاری حجم صادرات4.3درصد رشد داشته که ارزش این میزان24.6 میلیارد دلار بوده است. این در حالی است که میزان واردات در این مدتبه 24 میلیارد دلار بوده و نسبت به سال گذشته یک دهم در صد کاهش پیدا کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در پایان بیان کرد: هم اکنون انتظار ما از دولت و مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده پارلمان بخش خصوصی واقعی نوشتن بودجه است چرا که هر ساله بودجه 50 تا 60 درصد مازاد بر واقعیت بوده و همین امر سبب عدو توسعه طرحهای عمرانی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار