اوکراين، لیبی، مصر و فلسطين موضوعات جلسه امروز اتحاديه اروپا

فدریکا موگرینی گفت: اوکراین، لیبی، مصر و مناقشه فلسطین جزو چهار موضوع نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا بودند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ فدریکا موگرینی در نشستی خبری در اتحادیه اروپا که پس از جلسه شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا برگزار شده بود گفت: ما امروز جلسه ای طولانی در شورای روابط خارجی داشتیم.

ما چهار موضوع اصلی را در دستور کار داشتیم. موضوع نخست اوضاع اوکراین بود. ما به همراه وزرا، حمایت قوی اتحادیه اروپا از اجرای کامل توافقنامه مینسک را اعلام کردیم.

فدریکا موگرینی افزود: نکته دومی که ما در دستور کار داشتیم اوضاع لیبی بود. تمرکز اصلی بحث ما روی موضوعات سیاسی، امنیتی و اقتصادی در لیبی بود. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: نکته سومی که ما در دستور کار داشتیم، روابط با مصر بود.

ما به همراه وزرا توافق کردیم که تماس بیشتری با مصر داشته باشیم چون این کشور بازیگر مهم منطقه ای است.

ما در چهار عرصه با مصر کار خواهیم کرد. ما به مصر کمک می کنیم که با چالش های اقتصادی و اجتماعی خود روبرو شود، مصر کشوری است که نود و چهار میلیون جمعیت دارد که نیمی از آن زیر بیست و پنج سال سن دارند.

نرخ بیکاری در مصر حدود سی درصد است. حمایت از اصلاحات اقتصادی در مصر به نفع ماست. همکاری اقتصادی از جمله تدابیری برای محافظت از آسیب پذیرترین افراد در مصر، در کانون همکاری ما با این کشور قرار خواهد داشت.

بخش دیگری از همکاری ما در مصر روی مسیر سیاسی است. دمکراسی، حقوق بشر، حاکمیت قانون و کار و تلاش برای جامعه آزاد در کانون بحث و تبادل ما با مقامات مصر است و همچنان نیز خواهد بود. من درباره روند صلح خاورمیانه هم صحبت خواهم کرد.

مصر کشوری مهم در موضوعات مختلف منطقه ای است. مصر کشوری مهم در جهان عرب است و کشوری است که ما می خواهیم با آن کار کنیم و برای دولتی فراگیر و جامع در آن کار کنیم. فدریکا موگرینی دربخش دیگری از اظهارات خود به موضوع چهارمی اشاره کرد که در جلسه شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا مطرح شد.

موگرینی گفت: ما درباره روند صلح خاورمیانه بحث کردیم که در اغلب موارد در دستور کار ما قرار دارد. تقریبا هر ماه درباره اش بحث و گفتگو می کنیم. موضع اتحادیه اروپا درباره راه حل دو کشوری تغییر نمی کند، درباره شهرک سازی ها تغییر نمی کند و درباره اورشلیم (قدس اشغالی) تغییر نمی کند.

اتحادیه اروپا بر تمایل خود برای همکاری با جامعه بین المللی در چارچوب کمیته چهارجانبه، تاکید می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار