مشهد؛

تولید بیش از 116 هزار تن گوشت مرغ در خراسان رضوی

اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از تولید 116 هزارتن گوشت مرغ در استان خراسان رضوی از ابتدای امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان گفت: دامپزشکی استان براساس رسالت سازمانی خود، نظارتی همه جانبه از مزرعه تولیدات دامی تا سفره خانوار بر کلیه مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی به خصوص کشتارگاه های طیور دارد.

جعفر عطارباشی مقدم افزود: طی10 ماهه ابتدای امسال، کارشناسان دامپزشکی مستقر در این واحدهای تولیدی از ورود 567 تن گوشت حاصل از طیور که غیرقابل مصرف بوده جلوگیری و نسبت به معدوم نمودن این مقدار، اقدام لازم را انجام داده اند.

عطارباشی مقدم، طیور کشتار شده در کشتارگاه های استان را در این مدت بیش از 61 میلیون و 700 هزار قطعه اعلام کرد و افزود: تمامی 15 کشتارگاه طیور استان، صنعتی است و دامپزشکان و دیگر رده های دامپزشکی به عنوان تیم نظارت فنی- بهداشتی بر مراحل مختلف استحصال گوشت طیور، از ذبح تا بسته بندی آن نظارت کامل و همه جانبه را دارند.

او با اشاره به اینکه فرآورده‌های خام دامی باید از مراکز مجاز تهیه شوند، گفت: در هنگام خرید این محصولات، باید دقت شود بر روی بسته بندی، نوع محصول، تاریخ تولید و تاریخ انقضاء درج شده باشد.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد تخلف در مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌های 37250025و 37250035(شبکه دامپزشکی مشهد)، 1512(پیامگیر اداره کل)، سامانه پیامک اداره کل به شماره 300001512 و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.
انتهای پیام// ف ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.