مشهد؛

تهیه گوشت مرغ از مراکز مجاز

تهیه گوشت سفید از مراکز غیرمجاز به علت وجود انواع بیماری های مشترک انسان و دام ، بویژه آنفولانزای حاد پرندگان امکان ابتلای افراد مصرف کننده به بیماری های را در پی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قوچان با اشاره به عدم نظارت کارشناسان دامپزشکی در مراکز غیر مجاز پخش گوشت سفید گفت: اخیرا در برخی استان های کشور انواع بیماری های مشترک انسان و دام بویژه آنفولانزای فوق حاد پرندگان شایع شده است ، که مصرف گوشت آلوده منجر به ابتلای افراد مصرف کننده به بیماری های مختلف می شود.

دکتر علیرضا قدرتی افزود : با توجه به اینکه نظارت های لازم در خصوص پایش این بیماری به صورت مستمر در حال انجام است و هرگونه تلفات غیرعادی در واحدهای صنعتی و سنتی پرورش مرغ و طیور رصد می‌شود ؛ اما در هر صورت شهروندان باید توصیه های دامپزشکی در خصوص پیشگیری از این بیماری را جدی بگیرند.

وی به مردم توصیه کرد: مردم گوشت مرغ مصرفی خود را از مراکز مجاز که به صورت بهداشتی آن را عرضه می کنند تهیه کنند و به هیچ عنوان از کشتارگاه ها و یا سایر مراکز فروش ،مرغ بدون بسته بندی های بهداشتی خریداری نشود.

انتهای پیام//م.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار