امضا قرارداد ساخت ماهواره با تکنولوژی‌های جدید مخابراتی

رییس دانشگاه علم و صنعت گفت: قراردادهای جدیدی برای ساخت ماهواره‌های مخابراتی و تحقیقاتی با دانشگاه علم و صنعت بسته شده و کارهای اجرایی آن در حال آغاز است.

محمدعلی برخورداری رییس دانشگاه علم و صنعت در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فعالیت دانشجویان در استار‌ت‌آپ‌های دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان اظهار داشت: فلسفه تاسیس شرکت‌های دانش بنیان فعالیت نخبگان جوان با رویکرد تحقیق و پژوهش و تولید علم خود به محصول و تولیدات فناورانه بوده است.

وی بیان کرد: شرکت‌های دانش بنیان زیادی در زمینه‌های مختلف از جمله خودرو، راه آهن،صنایع شیمی تحت عنوان شرکتهای دانش بنیان در دانشگاه علم و صنعت مشغول به فعالیت هستند و تا امروز کارهای پژوهشی و تحقیقاتی خوبی در گروه‌های مختلف تحصیلی انجام شده است.
 
برخورداری عنوان کرد: دانشگاه علم و صنعت برای نخبگان جوان فضا و تجهیزات خوبی در جهت تجاری‌سازی ایده‌هایشان در نظر گرفته و از طرح‌های کاربردی و پژوهشی حمایت مالی و کاری انجام می‌شود.
 
وی تاکید کرد: در حال حاضر 20 شرکت با همت استادان و اعضای هیات علمی این دانشگاه در حال تشکیل مراحل گواهی ثبت شرکت دانش بنیان هستند که تا امروز 5 شرکت گواهی‌شان به وسیله معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری صادر و از تسهیلات مالی برخوردار شده‌اند.
 
رییس دانشگاه علم و صنعت ادامه داد : محصولات دانشجویان و نخبگان دانشگاه علم و صنعت در استار ‌آپهای دانشگاهی و همچنین مراکز رشد ارائه می‌شود تا علم این افراد تبدیل به ثروت و تولید محصول شود و دانشگاه علم و صنعت از این افراد و از ایده‌های خلاقانه و نوآو‌رانه حمایت ویژه‌ای در راستای کسب بازارهای داخلی در حوزه بین‌المللی انجام می‌دهد.
 
وی اظهار کرد: اولین ماهواره این دانشگاه تحت عنوان نوید علم و صنعت به فضا پرتاب شد و عکسهای خود را به پایگاه مورد نظر و برنامه‌ریزی شده  ارسال کرد و در حال حاضر قراردادهای جدیدی برای ساخت ماهواره‌های مخابراتی و تحقیقاتی با دانشگاه علم و صنعت بسته شده است و کارهای اجرایی آن در حال آغاز است.
 
برخورداری گفت: دانشگاه علم و صنعت زمانی که قراردادهای مربوط به ساخت ماهواره را به امضا رساند قبل از آن تمام زیرساختهای لازم را فراهم می‌کند که در این قرار داد جدید قرار است ماهواره‌ای با تکنولوژی‌های مختلف تحویل داده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار