بانک اطلاعاتی از تعداد دانشجويان پزشكى وجود ندارد/ ایجاد تحول کیفی در جشنواره های دانشجویی

معاون فرهنگى و دانشجويى وزارت بهداشت گفت: بانک اطلاعات كاملى از تعداد دانشجويان پزشكى وجود ندارد، اما برای ایجاد بانک جامع و كامل اقدام كرديم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا فراهانى معاون فرهنگى و دانشجويى وزارت بهداشت در نشست خبرى که با موضوع بيان دستاوردها به مناسبت گرامیداشت دهه فجر در این وزارتخانه برگزار شد، گفت: در سالگرد دهه فجر امسال شخصيتى كه از بنيانگذاران انقلاب بود، يعنى آيت الله هاشمى را در بين خودمان نداريم.

وی با بیان اینکه يكى از اهداف ما در دولت جديد، توسعه و عمق بخشيدن به كارهاى فرهنگى در دانشگاه ها بود، تصریح کرد: سعى كرديم تحول كيفى در جشنواره هاى دانشجويى ايجاد كنيم.

معاون فرهنگى و دانشجويى وزارت بهداشت با اعلام اینکه جغرافياى مخاطبان در جشنواره هاى جديد تغيير پیدا کرده، بیان کرد: در جشنواره هاى قبلى فقط دانشجوهاى علوم پزشكى مى توانستند در آن شركت كنند، اما اکنون كاركنان دانشگاه ها و اعضاى جامعه پزشكى نيز به اين جشنواره ها اضافه شدند.

وی با بیان اینکه مخاطبان دانشجو هم به تمام دانشجويان آموزش عالى تسرى پيدا كردند، اظهار داشت: فرهنگ سلامت به يك عنصر مهم در جشنواره هاى ما تبديل شد که از ويژگى ديگر اين برنامه، استفاده از چهره هاى شاخص هنرى بود. 

فراهانی درباره شاخه هاى اين جشنواره عنوان کرد: تئاتر، موسيقى، ادبى، فيلم و هنرهاى تجسمى از شاخه هاى اين جشنواره است که امسال در كنار جشنواره، نمايشگاهى از آثار و فروشگاه هايى داریم که در صدد هستيم یک تور فرهنگى نیز براى بازديد دانشجويان برگزار كنيم.

وی با اشاره به آغاز برگزاری جشنواره دانشجویی از ٢٥ فروردين در پرديس تئاتر تهران، گفت: جشنواره سه اختتاميه دارد که سال گذشته به دليل همزمانى با برنامه هاى فرهنگى دهه فجر، اين جشنواره فرهنگى انعكاس چندانى نداشت.

معاون فرهنگى و دانشجويى وزارت بهداشت افزود: المپياد ورزش هاى همگانى در اسفند ماه برگزار می شود که سال گذشته براى پسران و امسال براى دختران اجرا می شود. 

وی با بیان اینکه ١٤٠٠ نفر از دختران در اين المپياد در خزرآباد در هفته اول اسفند شركت می کنند، اظهار داشت: سال گذشته وزارت علوم ميزبان جشنواره نشريات دانشجويى بود و در دوره دوم که در هفته اول ارديبهشت سال آینده برگزار می شود، وزارت بهداشت ميزبان است.

فراهانی افزود: براى جشنواره نشريات، كارگاه هاى تخصصى نيز برگزار می شود که تا ١٦ بهمن ١٥ هزار و ٣٥٠ اثر در سامانه جشنواره ثبت شده و اين آمار بيشتر از سال گذشته است که ثبت آثار تا هفته اول اسفند ادامه دارد و در اسفند ماه نشريات مورد داوری قرار می گیرند. 

وی با بیان اینکه در 10 حوزه کانون‌های فرهنگی را در دانشگاه توسعه دادیم، گفت: تعداد کانون‌ها به 500 مورد رسیده است و کانون‌هایی که همسو هستند در یک شبکه برای فعالیت بهتر وارد کردیم، کمک‌های زیادی برای توسعه فرهنگی به این کانون‌ها صورت گرفته به عنوان مثال در کانون فیل و عکس 300 میلیون تجهیزات عکاسی و فیلمبرداری خریداری شده است که در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به جشنواره فیلم سلامت در معاونت اجتماعی و دانشجویانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: جشنواره فیلم سلامت، جشنواره‌ای حرفه‌ای بوده و مخاطبان آن هنرمندان در عرصه فیلم هستند، جشنواره دانشجویی – فرهنگی وزارت بهداشت اهداف متفاوتی با این جشنواره دارد و بیشتر به صورت نیمه حرفه‌ای برگزار می‌شود البته آثار برتر جشنواره فرهنگی در حوزه فیلم به جشنواره فیلم سلامت معاونت اجتماعی برده می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار