رویکرد مثبت برای بهره‌مندی دانش‌آموزان از مدارس طبیعت/ تشکیل کار گروه مشترک بین آموزش و پرورش و محیط زیست

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: آموزش و پرورش برای بهره‌مندی دانش آموزان از مدارس طبیعت رویکرد مثبتی دارد.

رویکرد مثبت برای بهره‌مندی دانش‌آموزان از مدارس طبیعت/ تشکیل کار گروه مشترک بین آموزش و پرورش و محیط زیست
محمد درویش مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد تفاهم‌نامه بین آموزش و پرورش و سازمان محیط زیست اظهار داشت: مدارس طبیعت که قدمتی طولانی در سایر کشورها داشته و رویکرد آن بهره‌گیری از آموزشهای غیر مستقیم بوده مورد توجه وزیر آموزش وپرورش قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تاریخچه مدارس طبیعت به کشورهای اسکاندیناوی بر‌می‌گردد افزود: این مدارس فضایی را فراهم کرده تا خلاقیت دانش آموزان به بهترین شکل تقویت شود.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط  زیست با بیان اینکه تاکنون 41 مدرسه طبیعت وجود دارد ، گفت: در این مدارس دانش آموزان از سن تا 7 تا 12 سال امکان شرکت داشته و می‌توانند نیم‌روز در هفته در این فضا فعالیت داشته باشند همچنین کارگروه مشترکی برای اجرای هر چه بهتر فعالیت‌ها متشکل از آموزش و پرورش و سازمان محیط زیست شکل می‌گیرد.

درویش اظهار داشت: با توجه به رویکرد مثبت وزیر آموزش و پرورش و تایید این مدارس سعی بر این است تا از امکانات آموزش و پرورش برای اجرای برنامه‌های چنین مدارسی بهره گرفته شود که از جمله این موارد استفاده از اردوگاهها برای ترویج این مدارس است.

مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط  زیست گفت: تا قبل از سن 7 سالگی امکان بهره‌مندی از این مدارس برای کودکان وجود داشت و بر این اساس تا کنون قریب به 8 هزار نفر در مدارس طبیعت شرکت کرده‌اند که روند صعودی را طی می‌کنند.

وی در خصوص تامین نیروی انسانی برای آموزش در این مدارس بیان کرد: 2 دوره آموزشی مقدماتی و پیشرفته برای افراد در نظر گرفته شده و پس از این مرحله غربالگری انجام شده تا افراد واجد شرایط به کار گرفته شوند.

درویش یادآور شد: در این مدارس دانش‌آموزان به طور عینی با طبیعت آشنا شده و فرصتی مناسب بوده تا برای افزایش آگاهی خود ضمن انجام فعالیتهای گروهی به تحقیق بپردازند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار