تسلط دولت کابل بر کمتر از 60 درصد خاک افغانستان

تسلط دولت مرکزی کابل بر سرزمین افغانستان پس از نوامبر 2015 تا 15 درصد کاهش داشته است.

دولت کابل بر کمتر از 60 درصد خاک افغانستان حکومت داردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ یک آژانس دیده‌بان بازسازی افغانستان موسوم به (SIGAR) در آمریکا اعلام کرد کمتر از 60 درصد کشور افغانستان تحت حکومت دولت کابل است که علت آن عقب نشینی نیروهای امنیتی افغانستان از سنگرهای مبارزه با گروه های تروریستی مانند طالبان است.

بر اساس گزارش SIGAR تا ماه نوامبر سال 2016 میلادی دولت افغانستان بر 57 درصد از این کشور (شامل 407 منطقه و استان) حکومت دارد و تسلط دولت کابل بر سرزمین افغانستان پس از نوامبر سال 2015 تا 15 درصد کاهش داشته است.

مطالعات این آژانس نشان می دهد تعداد نیروهای امنیتی افغانستان در حال کاهش و آمار تلفات آنها در مناطق تحت سلطه شورشیان رو به افزایش است. بیش از 10 درصد خاک افغانستان تحت سلطه گروه های تروریستی است و 33 درصد نیز به عرصه درگیری نیروهای امنیتی افغانستان و گروه های تروریستی از جمله طالبان تبدیل شده است.

در حال حاضر، پنج منطقه از مجموع شش منطقه ولایت "ارزگان" و هشت منطقه از 14 منطقه ولایت "هلمند" تحت نفوذ گروه های تروریستی قرار دارد.

مقامات آمریکایی معتقدند تغییر استراتژی نیروهای امنیتی افغانستان و ترک پایگاه ها و پست های بازرسی از مهمترین دلایل گسترش نفوذ گروه های تروریستی در خاک افغانستان است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار