کرمانشاه؛

توقیف یک دستگاه سواری با بیش از 50 میلیون خلافی

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از توقیف یک دستگاه سواری کیا اپیروس به علت داشتن بیش از 50 میلیون ریال خلافی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛سرهنگ"فضل اله شیری گفت : سرعت غیرمجاز این خودرو در محور صحنه به بیستون توسط تیم کنترل سرعت پلیس راه رصد شد که راننده آن بدون توجه به دستور ایست ماموران با همان سرعت به راه خود ادامه داد و نهایتاً در مقابل پاسگاه پلیس راه متوقف شد.


وی افزود: در استعلام سوابق این خودرو مشخص شد دارای بیش از 50 میلیون خلافی پرداخت نشده به علت ارتکاب 86 فقره تخلف است که عمده آن ترکیبی از سرعت غیرمجاز و عدم توجه به اخطار ایست بود.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: در اینگونه موارد برابر تکلیفی که قانونگذار در تبصره ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات راهور تعیین کرده، وسیله نقلیه توقیف و تا زمان پرداخت جریمه در پارکینگ متوقف خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه سرعت به عنوان اصلي‌ترين عامل خطرساز در حوادث ترافيكي راه‌ها شناخته شده، اظهار کرد: سرعت خودرو هم خطر تصادف را افزايش می دهد و هم شدت جراحات را بيشتر مي‌كند، بطوریکه 30 تا 50 درصد علل مرگ ناشي از حوادث ترافيكي به سرعت خودروها مربوط مي‌شود.

شیری افزود: هراندازه که سرعت بالا می رود امکان دیدن تابلوها و علائم و هشدارها از راننده سلب می شودو در برابر هر 10کیلومتر سرعت معادل شش متر از حوزه بینایی کاسته می شود، همچنین هراندازه که سرعت خودرو افزایش یابد میزان اثر جاذبه زمین بر آن کاسته  و خودرو دچار بی وزنی می شود که  درصورت برخورد با هرگونه مانع یا شی یا هرگونه اختلاف سطح اصطکاک نمی توان از واژگون شدن آن جلوگیری کرد.

انتهای پیام/ز



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار