سمنان؛

فرودگاه سمنان فرودگاه معین فرودگاه بین‌المللی امام تهران می‌شود

فرماندار سمنان گفت: همزمان با سفر ریس جمهوری طرح ترمینال این فرودگاه مصوب و عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛فرماندار سمنان از تهیه سه برنامه پنج و 10 و 20 ساله برای تنها فرودگاه سمنان خبر داد و گفت: در این برنامه‌های سه‌گانه افق بسیار روشنی برای فرودگاه سمنان دیده شده است.
 سیدعباس دانایی افزود: تاکنون بالغ بر 170 میلیارد ریال(17میلیارد تومان) برای فرودگاه سمنان هزینه شده که تنها 12میلیارد ریال(یک میلیارد و 200میلیون تومان) آن از محل منابع استانی بوده و مابقی آن با تلاش مسئولان استان و خصوصا مدیریت فرودگاه سمنان از محل منابع کشوری تامین شده که جای تقدیر و دستمریزاد دارد.
وی با اشاره به اتمام پروژه باند این فرودگاه، تصریح کرد: قرار است که باند این فرودگاه در سفر احتمالی رئیس‌جمهور به سمنان که قبل از پایان سال انجام می‌شود، به بهره‌برداری برسد.
دانایی با بیان اینکه فرودگاه سمنان در سال 54 و پیش از انقلاب راه‌اندازی شده تصریح کرد: اگرچه فرودگاه سمنان در این سال‌ها عمدتا به عنوان یک فرودگاه اضطراری مورد استفاده قرار می‌گرفت اما با توجه به اینکه سال‌ها از عمر این فرودگاه می‌گذشت چاره‌ای جز بازسازی و بهسازی باند فرودگاه و بروزرسانی آن نبود چرا که دیگر جوابگی همان فرودهای گاه گاهی و اضطراری هم نبود.
وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای فرودگاه سمنان گفت: فرودگاه سمنان به واسطه نزدیکی به تهران می‌تواند به عنوان فرودگاه معین فرودگاه بین‌المللی امام و دیگر فرودگاه‌های تهران مورد استفاده قرار گیرد.
فرماندار سمنان ادامه داد: این فرودگاه اگر چه از نظر مسافربری در مسیر سمنان-تهران که بیشترین ترددهای استان را به خود اختصاص داده چندان نمی‌تواند مورد استفاده قرار گیرد اما ظرفیت‌های متعدد و ماموریت‌های دیگری می‌توان برای آن طراحی کرد. برقراری پروازها بین سمنان-مشهد، سمنان-عتبات، سمنان –کیش، و...بهره‌گیری از کاربری‌های آن به عنوان یک فرودگاه آموزشی و ...همه و همه از ظرفیت‌هایی است که می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.
وی با اشاره به سفر قبل از سال دکتر روحانی به سمنان اظهارامیدواری کرد: در این سفر طرح ترمینال این فرودگاه مصوب و عملیات اجرایی آن آغاز شود.
انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.