همزمان با تجمع کانادایی‌ها در مسجد اصلی کبک؛

بازدید ترودو از محل حمله تروریستی اخیر کانادا

نخست‌وزیر کانادا دوشنبه شب در محل تیراندازی به نمازگزاران مسلمان در کبک حضور یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، دوشنبه شب در محل تیراندازی شب قبل در کبک حضور یافت و با قراردادن گل به یاد قربانیان این حمله تروریستی، در جمع افراد حاضر در آنجا سخنرانی کرد.

وی گفت: «ما امشب برای نشان دادن اینکه ما این نفرت را نمی پذیریم، به اینجا آمده‌ایم. دیشب، جامعه کبک اتفاقی را شاهد بود که هیچ جامعه دیگری نباید هیچگاه آن را تجربه کند. اقدامی ظالمانه و خشونتی غیرقابل توصیف که بر ضداشخاصی صورت گرفت که با ایمان و دوستی گردهم آمده بودند.»

نخست وزیر کانادا افزود: «شش نفری که کشته شدند و همه کسانی که زخمی شدند تهدید به شمار نمی رفتند. آنها کانادایی بودند مانند همه ما؛ دوستان و خویشاوندان ما. آنها کاری نکرده بودند که لایق این خشونت و نفرتی باشند که قربانی آن شدند.»

ترودو تأکید کرد: «مسلمانان کانادا در ساختن جوامعی که ما در آنها احساس می‌کنیم در خانه خود هستیم، سهیم بودند. آنها مالک شرکت‌ها هستند و شغل ایجاد می کنند. آنها در مدارس ما تدریس می کنند، وقتی بیمار می شویم از ما مراقبت می کنند. مسلمانان کانادا اعضای محترم همه جوامع هستند و هر جا که زندگی کنند آنها باید احساس کنند که در امنیت هستند و از آنها استقبال می‌شود. آنها اینجا در خانه خود هستند.»

لازم به ذکر است، هزاران نفر از مردم شهر کبک کانادا دوشنبه شب در دمای 15 درجه زیر صفر برای گرامیداشت یاد شش مسلمانی که در حمله شب قبل هنگام اقامه نماز مغرب کشته شده بودند، در مسجد اصلی کبک تجمع کردند.

بنا بر ارزیابی دفتر نخست وزیری کانادا تعداد حضار در این مراسم حدود 12 هزار نفر بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار