ساری،

نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس مازندران

با فرا رسیدن سی‌ و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، زنگ انقلاب در مدارس مازندران نواخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ربیع فلاح‌ جلودار استاندار مازندران در مراسم نواخته شدن زنگ سی ‌و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دبیرستان دخترانه حافظ ناحیه یک ساری، دارا بودن پشتوانه مردمی را یکی از ویژگی های خاص انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: این انقلاب با حضور و حمایت مردم در سال 1357 به بار نشست و بعد از گذشت سالها برخوردار بودن از این پشتوانه باعث شده تا مستحکم و پایدار بماند.

وی طبق روزشمار ایام الله دهه فجر امسال 12 بهمن امسال را به عنوان روز انقلاب اسلامی، امام خمینی و ولایت فقیه بیان کرد و افزود: امام راحل بنیان ‌گذار جمهوری اسلامی حکومت مبتنی بر ولایت فقیه را در کشور پایه‌ گذاری کردند.

استاندار مازندران به نقش دانش ‌آموزان و جوانان در همراهی با امام راحل در تشکیل انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: شهامتی که دانش ‌آموزان و دانشجویان در شکل‌ گیری انقلاب اسلامی داشتند، بیش از بقیه قشرها خودنمایی می کند.

فلاح افزود: تحول بزرگ انقلاب اسلامی در این قشر باعث شد تا در دوران دفاع مقدس ایثارگری و جانفشانی نوجوانانی همچون حسین فهمیده را شاهد باشیم.

استاندار مازندران گفت: ویژگی های خاص و منحصر به فرد انقلاب اسلامی ایران ، آن را از دیگر انقلاب های جهان متمایز کرد و می توان دلیل پایداری و ماندگاری آن نیز دانست.

سید علی قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش مازندران نیز در این مراسم گفت: انقلاب اسلامی ایران یکی از بزرگترین انقلاب های جهان است که توانست مسیر تاریخ ایران و جهان راتغییر دهد.

وی افزود: زنگ انقلاب امروز در نخستین روز از دهه فجر در 4 هزار و 721 مدرسه مازندران نواخته شد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.