اصفهان؛

نتایج هفت پژوهش خانه نجوم شهرضا در سایت نجوم آیکوپ منتشر شد

نتایج هفت پژوهش علمی خانه نجوم شهرضا به زبان انگلیسی در وب سایت بین المللی نجوم ' آیکوپ ' منتشر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس خانه نجوم و ژئوفیزیک شهرضا گفت: این پژوهش ها درباره علم نجوم و ژئوفیزیک بویژه زلزله شناسی، جغرافیای طبیعی، هواشناسی و یوفوها ست.
حسین جانقربانی افزود: از جمله این پژوهش ها می توان به بررسی چشم انداز سازمان فضایی ناسا درباره تبدیل فلات مرکزی ایران در 10 تا 15 سال آینده به کویر، بحث مربوط به یوفوها، بشقاب پرنده و حیات فرا زمینی و سونامی در اقیانوس آرام و اطلس اشاره کرد.
وی اظهار کرد: در این پژوهش با بررسی نظریه های موجود، پیش بینی های علمی درباره هر یک از مباحث صورت گرفت که مورد استقبال کارشناسان نجوم و ژئوفیزیک دنیا قرار گرفت و در سایت اینترنتی آیکوپ منتشر شد.
به گفته وی پایگاه اینترنتی آیکوپ به انتشار مطالب و پژوهش های مختلف در زمینه های نجوم، ستاره شناسی و استهلال می پردازد.
جانقربانی همچنین با اشاره به فعالیت های خانه نجوم شهرضا گفت: انجام برنامه های رصد، رویت هلال ماه، برگزاری دوره های آموزشی و علمی و تقویم نویسی از جمله این فعالیت هاست.
وی با بیان اینکه ریشه مادری علم نجوم، مباحث علوم ریاضیات، هیات، نجوم اسلامی، فیزیک، شیمی و جغرافیا را درگیر می کند، گفت: این علم، نخستین دانش بشری است و تاثیر زیادی در پیشرفت دانش و فناوری روز جهان دارد.
جانقربانی با اشاره به همایش تخصصی نجوم و ژئوفیزیک که شامگاه دیشب توسط این مرکز در شهرضا برگزار شد، افزود: در این همایش مباحثی درباره دنباله دارها، اسرار تقویمی جشن های ایران باستان همچون مهرگان ، یلدا ، چهارشنبه سوری و نوروز، گسل ها و زلزله شناسی، ریزگردها و علل آلودگی هوا، منابع آبی و سفره های زیرزمینی ، سیلاب و خشکسالی ارائه شد.






انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار