مشهد؛

شبکه های اجتماعی سبب غفلت بیشتر فرهنگ کتابخوانی می شود

رئیس کمیسیون امور فنی، عمرانی و طرح ریزی شورای شهر گفت: با ورود شبکه‌های اجتماعی فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی نسبت به گذشته مورد غفلت بیشتری قرار گرفته است.

شبکه های اجتماعی سبب غفلت بیشتر فرهنگ کتابخوانی می شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ براتعلی خاکپور با اشاره به برگزاری چهارمین دوره پویش مطالعاتی «همه باهم بخوانیم» بیان کرد: تاکنون اقدامات زیادی در زمینه چاپ و نشر درمشهد انجام شده است که در مقایسه با جایگاه سایر شهرها بی نظیر است اما به لحاظ فرهنگ مطالعه کتاب و کتابخوانی، متاسفانه هنوز شاهد ضعف هستیم.

وی افزود: اگر چه شورای شهر و سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، اقدامات خوب و ارزنده ای در قالب فعالیت‌های فرهنگسراها در راستای اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام دادند وبرگزاری همین پویش مطالعاتی ازجمله موفق‌ترین آن‌ها بوده است؛ اما هنوز راه درازی در پیش است.

رئیس کمیسیون امور فنی، عمرانی و طرح ریزی شورای شهر با بیان اینکه مشهد پایتخت فرهنگ اسلامی درجهان اسلام است و باید به عنوان الگو توجه بیشتری به فرهنگ مطالعه داشته باشد؛ بیان کرد: در کنار اقدامات مجمع پایتخت فرهنگی جهان اسلام ضروری است اقداماتی موثر در گسترش فرهنگ کتابخوانی در شهر مشهد صورت گیرد که به عنوان الگو و نمونه به سراسر کشور ارسال شود .

خاکپور گفت:  ترویج فرهنگ مطالعه کتاب و کتاب خوانی به صورت برگزاری مسابقه یکی از بهترین روش‌ها است که موجب شده شهرندان ما ضن تجربه‌ی هیجان یک مسابقه با موضوع کتاب و کتابخوانی آشنا شوند و مطالعه کتاب کم‌کم به نوعی عادت روزانه برای آن‌ها تبدیل شود.

وی در ادامه افزود : طبیعی است مطالعه کتاب در قالب مسابقه به لحاظ بعد اجتماعی می تواند تاثیرات زیادی در کیفیت بخشی دانش و بینش اجتماعی و کیفیت فرهنگ کتاب خوانی داشته باشد و بر همین اساس توسعه فرهنگ کتابخوانی در شهر در قالب این نوع مسابقات در دستور کارشورای چهارم قرارگرفت وعلاوه بر اینکه شهروندان از محتوی این کتابها استفاده می‌کنند، زمینه گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی در شهر فراهم می شود.

رئیس کمیسیون امور فنی، عمرانی و طرح ریزی شورای شهر با بیان اینکه اقدامات فرهنگی شورای چهارم موجب شده این شورابه عنوان شورای فرهنگی در جامعه معرفی شود؛ بیان کرد:مدیریت فرهنگی شهر اقدامات زیادی درزمینه توسعه فرهنگ مطالعه کتاب انجام داده است و نمونه عینی آن برگزاری سه دوره مسابقات پویش باهم بخوانیم و رونمایی از آیین دور چهارم این پویش است .

خاکپور  ادامه داد: هراندازه کتاب‌های منتشر شده به لحاظ محتوی و مطالب به واقعیت‌های زندگی روزمره شهروندان نزدیک باشد بیشتر مورد استقبال قرار می گیرد و میزان آگاهی آنان نسبت به دانش اجتماعی محیط زندگی افزایش و اطلاعات عمومی آنان در خصوص فرهنگ شهروندی به طور عام افزایش خواهد یافت.


انتهای پیام//ف.ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار