چرا ترامپ از تلفن همراه عجیب رئیس‌جمهور آمریکا استفاده نمی‌کند؟

وب‌سایت مشبل به معرفی تلفن همراه سفارشی و غیرمعمول رئیس‌جمهور آمریکا و علت استفاده ترامپ از تلفن‌های عادی پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت "مشبل"، طی چند روز گذشته، بیشترین پرسش‌ها در زمینه امنیت سایبری آمریکا متوجه تلفن همراه دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – بوده است.

پس از آن‌که ترامپ تلفن همراه شخصی‌اش – که یک تلفن اندرویدی قدیمی و غیرامن بوده است --  را به مقامات امنیتی آمریکا تحویل داد، و در عوض یک دستگاه تلفن امن و رمزگذاری شده دریافت کرد که به تایید سرویس‌های مخفی آمریکا نیز رسیده است؛ وی همچنان از یک تلفن همراه عادی استفاده می‌کند. این مسئله موجب شد محافل اطلاعاتی و امنیتی آمریکا، خطرات گسترده استفاده رئیس جمهور آمریکا از یک تلفن با امنیت پایین را اعلام کنند.

بر اساس گزارش‌ها، تلفن همراه رئیس جمهور آمریکا، به نام "بوئینگ بلک" شناخته می‌شود و یک دستگاه اندرویدی بسیار امن است که به گونه‌ای طراحی شده است که در صورت شناسایی کوچک‌ترین دستکاری، دستگاه را خود به خود غیر قابل استفاده می‌کند.

این تلفن همراه، کاربردی بسیار محدود دارد و در عوض، در طراحی آن به امنیت و رمزگذاری توجه شده است. در سال 2014 که شرکت بوئینگ برنامه‌اش برای تولید این تلفن همراه را به کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا ارائه کرد، گزارش شده بود این دستگاه دو سیم‌کارته بوده و از اینترنت نسل چهار و پیش از آن، و همچنین اتصال وای‌فای و بلوتوث پشتیبانی خواهد کرد.

مقامات بلندپایه آمریکا مانند باراک اوباما – رئیس جمهور سابق آمریکا – و فرمانده واحد امنیت سایبری آمریکا از این تلفن همراه استفاده کرده اند. با این‌حال، باراک اوباما در مصاحبه‌ای، این دستگاه را به عنوان یک تلفن همراه اسباب‌بازی معرفی کرد.

ارسال پیام‌های توییتری ترامپ نشان می‌دهد وی در تمام مدت از تلفن همراه ایمن خود استفاده نمی‌کند؛ زیرا این تلفن قابلیت اجرای برنامه توییتر را ندارد. ترامپ نیز تاکید کرده است هیچ‌گاه فعالیتش در توییتر را قطع نخواهد کرد.

اگر طراحان تلفن‌های همراه بتوانند راهی را بیابند تا تلفن همراه رئیس جمهور آمریکا قابلیت پشتیبانی از توییتر را داشته باشد، شاید بتوانند ترامپ را قانع کنند در شبکه‌های امن فعالیت خود را ادامه دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار