در جلسه شورای امنیت؛

عربستان به ارتکاب جنایات ضدانسانی در یمن متهم شد

معاون دبیر کل سازمان ملل از جنایات وحشیانه عربستان سعودی در حق مردم یمن سخن گفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم ؛ استفان اوبراین ، معاون دبیر کل سازمان ملل با اشاره به جنایات عربستان در یمن هشدار داد که محاصره (یمن) باعث گرسنگی در سال کنونی خواهد شد. 

وی این سخنان را در نشست شورای امنیت عنوان کرد. اسماعیل ولد الشیخ احمد فرستاده سازمان ملل به یمن نیز در این جلسه عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن را به مانع تراشی در برابر تلاش ها برای برقراری  صلح متهم کرد. 

در گزارش العالم همراه با پخش تصاویری هولناک از جنایات رژیم سعودی در یمن آمده است: عربستان سعودی در جلسه شورای امنیت به صورت مستقیم و شفاف به ارتکاب جنایات وحشیانه علیه غیرنظامیان یمنی و ایجاد بحران انسانی در این کشور متهم شد. در این جلسه همچنین درباره خطر شیوع گرسنگی در یمن در صورت ادامه کشتارها و محاصره هشدار داده شد. این در حالیست که هم اکنون حدود دو میلیون نفر برای زنده ماندن به کمک های غذایی فوری نیاز دارند. 

اوبراین گفت: زنان، مردان، دختران و پسران به سبب گرسنگی یا بیماری های قابل درمان جان خود را از دست می دهند. محاصره باعث کمبود شدید دارو و کالاهای اساسی شده است. نزاع در یمن اصلی ترین عامل شدیدترین ناامنی غذایی به شمار می رود. در صورتی که اقدامی فوری انجام نشود، در سال 2017 با بحران گرسنگی روبرو می شویم. 

در ادامه گزارش آمده است: اوبراین همچنین درباره عواقب و پیامدهای ادامه محاصره فرودگاه صنعا و نابودی بندر حدیده به دست متجاوزان سعودی سخن گفت و هشدار داد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار