بوشهر:

کشف بیش از دو هزار میلیارد ریال کالاهای قاچاق

فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در 10 ماه گذشته در این استان دو هزار و 602 میلیارد و 269 میلیون ریال است.

کشف بیش از دو هزار میلیارد ریال کالاهای قاچاق
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سردار قلندر لشکری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان کشف کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته 205 درصد افزایش نشان می دهد.

وی اضافه کرد: فرماندهی دریابانی استان بوشهر در این مدت 108 فروند شناورو 35 دستگاه وسیله نقلیه مربوط به شبکه های قاچاق کشف و توقیف و 354نفر متهم را دستگیر و به مقام های قضایی تحویل داده است.

لشکری اظهار کرد: مهمترین کالاهای کشف شده شامل لوازم برقی، تجهیزات پزشکی، تبلت و گوشی تلفن‌همراه، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی، قطعات یدکی خودرو و ابزارهای صنعتی است.

فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: در این مدت 164 مورد از کالاهای کشف شده بصورت سازمان یافته، کلان و حرفه‌ای قاچاق می شده است.

وی با اشاره به فعالیت شبانه روزی دریابانی استان بوشهر برای امنیت مرزها و جلوگیری از قاچاق اظهار کرد: در 10 ماه امسال 12 هزار و 743 گشت دریایی در آبهای استان بوشهر انجام و به سه هزار و 360 شناور نیز تذکر داده شده است.

لشکری با بیان اینکه 15 قلم کالا مشمول کالای ملوانی می ‌شود تاکید کرد: قاچاقچیان با ترفندهای گوناگون قصد ترخیص کالای غیر مجاز و قاچاق خود را دارند که با هوشیاری دریابانی با آنها برخورد می شود.

وی در باره تجاوز شناورهای خارجی به آبهای استان بوشهر اظهار کرد: در این مدت چهار شناور خارجی به آبهای استان تجاوز کردند که این شناورها توقیف و در این ارتباط 23 اتباع خارجی خدمه این شناورها بازداشت شدند که اکنون تعدادی از آنها آزاد و تعدادی نیز در حال انجام مراحل قضایی هستند.

لشکری اظهار کرد: استان بوشهر دارای هشت هزار و 700کیلومتر مرز است که از این میزان دو هزار و 800 کیلومتر آبی است و با هوشیاری مرزبانی با وجود همه ناامنی های موجود در کشورهای همسایه ولی این مرزها از امنیت قابل توجهی برخوردار هستند و همه تاجران، صیادان و سایر شناورها با امنیت و آرامش اقدام به فعالیت می کنند.

وی بیان کرد: مرزبانی استان بوشهر با استفاده از امکانات به روز الکترونیکی و اپتیکی و شناورهایی در کلاسهای مختلف تمام تلاش خود را برای ایجاد مرزهایی امن انجام داده و تاکنون نیز موفق عمل کرده است.

لشکری تاکید کرد: مبارزه با جرائم قاچاق با توجه به شعار سال و ایجاد امنیت از سیاستها و اولویت های کاری فرماندهی مرزبانی استان بوشهر است.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.