المیادین: رژیم‌های صهیونیستی، سعودی و آل‌خلیفه جلوی انتشار گزارش «اسکوا» را گرفتند

رژیم‌های صهیونیستی، سعودی و آل‌خلیفه از انتشار گزارش کمیته اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل در غرب آسیا «اسکوا» جلوگیری کردند.

المیادین: رژیم‌های صهیونیستی، سعودی و آل‌خلیفه جلوی انتشار گزارش «اسکوا» را گرفتند
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، اسرائیل، عربستان سعودی و بحرین با اعمال فشار بر سازمان ملل مانع از انتشار گزارش «ظلم و عدل در جهان عرب» شدند. 

شبکه المیادین به نسخه ای از این گزارش که انتشار آن ممنوع شده دست پیدا کرده است.

گزارشگر شبکه المیادین گفت: گزارشی را که گروهی از نخبگان عرب برای «اسکوا» تهیه کرده اند چهره بی‌طرفی از اوضاع جهان عرب ارائه می کند. این گزارش به ظلم در حق بعضی از ملت ها در کشورهای عربی اشاره می کند و فلسطین را به عنوان نمونه اصلی در این باره ذکر کرده است. 

این گزارش این مسئله را یادآوری می کند که اسرائیل مسیر خود را با نقض قطعنامه بین المللی که تشکیل این رژیم را اعلام کرد، آغاز کرد و زمان تأکید بر آپارتاید بودن اسرائیل فرا رسیده است. 

در ادامه گزارش المیادین آمده است: گزارش این کمیته اعلام کرد سازمان تجارت جهانی از  فقرا برای ثروتمندان هزینه می کند. این کمیته همچنین با انتقاد از شرایط ناعادلانه تشکیل سازمان ملل، تأکید می کند دادگاه بین المللی کیفری فقط برای اجرای عدالت بر ضعفاست. این گزارش هشدار می دهد موج دیگری از تحولات عربی در راه است که این بار انقلابیون گل و پلاکارد در دست نخواهند گرفت، بلکه سلاح در دست خواهند داشت. 

در بخش دیگری از گزارش این کمیته آمده است: اسرائیل فلسطینی ها را از روستاهایشان اخراج می کند و مانع بازگشت آنها می شود. 

مصوبه تقسیم فلسطین، بیش از نیمی از مساحت فلسطین تاریخی را به اسرائیل واگذار کرد و این رژیم نیم دیگری از مساحت کشور فلسطین را هم اشغال کرده است. محاصره ظالمانه فلسطینی ها در سال 1967 و آنچه پس از آن رخ داد به نوبه خود ظلم است. اسرائیل بین سال های 1947 تا 1949 پانصد و سی و یک روستای فلسطینی را ویران کرد. جهان عرب به برقراری عدالت نیاز دارد. بیشتر کشورهای عربی از استبداد، فساد و به حاشیه رانده شدن عامه مردم رنج می برند. بدون مقابله با فتنه طایفه ای که تهدیدی برای موجودیت جهان عرب است نمی توان از برقراری عدالت و توسعه سخن گفت. یکی از جنایات اصلی اسرائیل اجرای سیاست های روشمند تبعیض نژادی ضد فلسطینی هاست. 

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: بیشتر آوارگان جهان در منطقه عربی هستند. نخبگان عرب با قدرت های استعماری در سرکوب ملت ها از ترس رویکردهای استقلال طلبانه متحد شده اند. کشورهایی مانند امارات و بحرین تابعیت شهروندان خودشان را سلب می کنند که این اقدام نقض اعلامیه جهانی حقوق بشر است. گروه های بسیاری در جهان عرب از مشارکت نداشتن در قدرت رنج می برند. نخبگان حاکم در کشورهای عربی به علت نگرانی از نداشتن مشروعیت در سرکوبگری افراط می کنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار